Všechny články
Wellbeing? Když se ráno všichni do školy těší
Eliška Pácaltová je průvodkyní základních a mateřských škol v rámci projektu Eduzměna Kutnohorsko. Jakou podporu nejvíce vítají učitelé, ředitelé a zřizovatelé škol? Co podle jejích přímých zkušeností z terénu všichni aktéři potřebují, aby se školy mohly rozvíjet?
Mezioborová výuka. S filmovou výchovou začínám ve čtvrté třídě
Filmová výchova jako skvělé propojení světa umění a digitálních technologií. Zuzana Havelková si na své škole prosadila samostatný předmět, který překvapivě vyučuje už na prvním stupni.
Tandemová výuka. S kolegyní se výborně vykrýváme
Na základní škole v severočeském Dubí působí Adéla Hufová třináctým rokem. Je propagátorkou badatelské výuky a také užší spolupráce mezi učiteli. A to nejen v rámci jedné školy, ale i celého regionu.
Kybersvět není spouštěč, ale zesilovač. Naučme děti užívat technologie k jejich prospěchu a zdraví
Technologie samy o sobě nejsou dobré nebo špatné, záleží na tom, jak a k čemu je využíváme. Většina toho, co se děje online, je jen zrcadlem toho, co se děje offline. V kyberprevenci je klíčová vzájemná důvěra dětí a rodičů, ale i učitel může sehrát významnou roli. Pouhými zákazy děti spíše vystavujeme větší zranitelnosti.
Děláme z ředitelů lídry školy
Dobrý ředitel dělá dobrou školu. Dvouletý kurz Lídr školy vstoupil do své druhé poloviny. Jak první rok hodnotí lektorka Hana Vellánová?
Opíráme se o zkušené učitele
„Dobří učitelé sledují, v jakém digitálním světě jejich žáci vyrůstají,“ říká vedoucí oddělení digitalizace ve vzdělávání NPI ČR Ondřej Neumajer. Jaké výzvy čekají učitele i žáky díky dechberoucímu rozvoji digitálních technologií?
PODCAST. Formativní hodnocení? Změny nelze zavést od stolu, potřebujeme pár prvních nadšenců
Z každé změny máme přirozené obavy. Proč měnit něco, co máme zažité, na co jsme zvyklí? Opustit tradiční formy hodnocení proto není snadné, říká Zdeňka Juklová, lektorka, mentorka a bývalá ředitelka Základní školy a Mateřské školy Velké Hamry. Sama tento proces jako ředitelka zažila.
Kvalitně zpracované RVP jsou jen první krok
Co je potřeba udělat pro to, aby nové rámcové vzdělávací programy nezůstaly jenom na papíře? „Musíme věnovat dostatek energie také na přípravu modelových školních vzdělávacích programů a další podporu škol,“ říká Matěj Bulant z NPI ČR.