Všechny články

Učitelská profese je stálé hledání

Daniel Pražák učí přírodopis a dějepis na pražské základní škole. V roce 2022 se umístil v soutěži Global Teacher Prize v kategorii inspirativní učitel. A inspirace je s Danielem spjatá stejně silně jako kočka Dis a učitelský optimismus. O tom, jaké byly jeho začátky i jakým způsobem učí dnes, jsme si povídali v následujícím rozhovoru.

Vedle řádu musí být i neřád, aby se věci doplňovaly

Škola založená na pravidlech a důvěře. Škola, kde si všímáme jeden druhého. Škola, která patří dětem. To je dílo Marie Čápové, která už deset let řediteluje na ZŠ Neštěmická v Ústí nad Labem.

Odvaha dělat chyby. A učit se z nich

Vzdělávání – věc veřejná!

Školy jako dílny lidskosti

MĚNÍME OSNOVY. Tipy ze všech stran

Svět českého vzdělávání je povzbudivě činorodý, živý a kreativní. Existuje celá řada projektů a aktivit, které pomáhají na lokální i celostátní úrovni. Skutečná změna musí přijít kombinací systémových změn a činorodé energie odspoda, dobře pojmenovaných výzev každodennosti a jejich kreativním řešením. Oslovili jsme odborníky a kolegy, kteří se spolu s námi podílejí na kampani Měníme osnovy, aby nám dali tipy na jedinečné vzdělávací projekty, bez jejichž nasazení a přispění se české vzdělávání neobejde.

Pomáháme učitelům s AI

Nebojte se začít umělou inteligenci ve škole používat, radí Ivana Böhmová, koordinátorka pro oblast AI ve vzdělávání v NPI ČR.

Poradíme, jak vyučovat v heterogenní třídě

Natáčeli jsme pro vás příklady inspirativní pedagogické práce s pestrou třídou ve školách po celém Česku. Vznikly rozhovory s řediteli, učiteli, asistenty i žáky. Pořádali jsme webináře pro detailnější předání know-how. A to všechno proto, abychom ukázali, že výuka nastavená podle zásad heterogenity vede k tomu, že žáci pracují mnohem samostatněji a radostněji než dříve.

Digitální kompetence. Dnes bych zapojila i tělocvikáře...

Irena Fričová pomáhá školám se zaváděním nové informatiky a digitálních kompetencí. Jak sama před dvaceti lety začínala?