Heterogenní třída

Každé dítě je jiné, ale každé potřebuje zažít úspěch. Vytěžit potenciál každého žáka je pro učitele velkou výzvou a dvojnásob to platí ve třídách, kde vedle sebe sedí děti se speciálními vzdělávacími potřebami, cizinci, nadaní i „běžné“ děti.
Na žáky se sociálním znevýhodněním se dlouho zapomínalo. To se teď naštěstí mění

Na žáky se sociálním znevýhodněním se dlouho zapomínalo. To se teď naštěstí mění

Škol, které podporují žáky se sociálním znevýhodněním, v posledních letech přibývá. Jak ale takové dítě ve třídě vůbec identifikovat? Pomoci má nová metodika, jejímž autorem je Zbyněk Němec z Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Právě vychází její druhé vydání, rozšířené o kapitoly pro mateřské a střední školy.

PODCAST. Školní speciální pedagog se umí postarat o každého. I o děti s epilepsií

PODCAST. Školní speciální pedagog se umí postarat o každého. I o děti s epilepsií

Ve školách působí čím dál více školních psychologů a speciálních pedagogů, kteří výrazně přispívají k dobrému školnímu klimatu. Martina Brožková, vedoucí oddělení poradenství v NPI, si do podcastu pozvala speciální pedagožku Moniku Novotnou, která sdílí své bohaté zkušenosti a vypráví o tom, jak citlivě, kontinuálně a profesionálně podporovat na základní škole děti s nejrůznějšími znevýhodněními. Včetně těch, které by dříve na základku s ostatními dětmi chodit nemohly.

Talentovaní žáci potřebují podporu ve škole i doma

Talentovaní žáci potřebují podporu ve škole i doma

V rámci třetího ročníku konference Talent City 2024 vystoupí Ota Michálek, tajemník Czech Rocket Society a absolvent University of the West of England. Debata se zaměří na podporu talentovaných žáků a studentů v tuzemských školách. Jak by podle něj měla škola v 21. století podporovat talentované žáky?

PODCAST. Jak funguje škola pro zrakově postižené žáky při zavádění inkluze

PODCAST. Jak funguje škola pro zrakově postižené žáky při zavádění inkluze

Jaké změny vnesla do života zrakově postižených žáků a jejich rodičů inkluze? A co se změnilo na Škole Jaroslava Ježka, která o zrakově postižené pečuje od roku 1807? Ředitelku školy Martinu Helešicovou si do studia pozvala Renata Votavová.

Díky snídaňovým klubům chodí děti do školy včas

Díky snídaňovým klubům chodí děti do školy včas

Sociální pedagog je mostem mezi učiteli a rodiči, mezi žáky a učiteli nebo mezi rodiči a neziskovými organizacemi. Je to profese vhodná pro všechny, kteří rádi mluví s lidmi, nebojí se neobvyklých situací a chtějí pomáhat nejen slovem. V Základní škole Vojanova v Děčíně tuhle pozici zastává Martina Špačková.

Pomáháme snižovat sociální nerovnosti mezi žáky

Pomáháme snižovat sociální nerovnosti mezi žáky

Čtyři stovky škol – základních i středních – z celého Česka jsou součástí projektu Podpora rovných příležitostí (PROP). Představuje ho jeho manažer Tomáš Machalík.

PODCAST. Dnes už jsme na děti se speciálními potřebami ve škole připraveni

PODCAST. Dnes už jsme na děti se speciálními potřebami ve škole připraveni

Díky péči speciálních pedagogů o heterogenní třídy dostávají děti se speciálními vzdělávacími potřebami šanci začít svůj život jinak. I s lehkým mentálním postižením je možné studovat běžnou základní školu. V našem podcastu se tentokrát potkaly Iva Klugová a Dagmar Vilášková.

ZAPOJME VŠECHNY. Tipy ze všech stran

ZAPOJME VŠECHNY. Tipy ze všech stran

Svět českého vzdělávání je povzbudivě činorodý, živý a kreativní. Existuje celá řada projektů a aktivit, které pomáhají na lokální i celostátní úrovni. Oslovili jsme odborníky a kolegy, kteří se spolu s námi podílejí na kampani Měníme osnovy, aby nám dali tipy na projekty, které přispívají k tomu, aby každý žák mohl ve škole zažít úspěch.

Pětadvacet stejných „robotů“ bych ve třídě nechtěla

Pětadvacet stejných „robotů“ bych ve třídě nechtěla

Andrea Tláskalová učí na prvním stupni v Základní škole J. V. Sládka Zbiroh a zároveň působí jako výchovná poradkyně a speciální pedagožka. Ráda s dětmi pracuje ve skupinách. A na čerstvém vzduchu.

Nezapomínejme na wellbeing

Nezapomínejme na wellbeing