PODCAST.
Škola pomáhá
Tomáš Machalík z Národního pedagogického institutu si do svého podcastu zve experty na školství, pedagogy a další osobnosti. Jedno mají společné. Pomáhají zažívat úspěch dětem a mladým lidem ze sociálně znevýhodněného prostředí.

PODCAST. Škola pomáhá – Opravdová inkluze prospívá všem, říká Daniel Prokop
Daniel Prokop je jedním z nejvýznamnějších českých sociologů naší doby. Je hlavou výzkumné organizace PAQ Research, je členem Národní ekonomické rady České republiky a autorem bestselleru Slepé skvrny.
PODCAST. Škola pomáhá – Nevydírejte děti knihami, hledejte lásku ke čtení, říká Marie Podvalová
Marie Podvalová spolu s Julií Dominikou Zemanovou stojí za projektem Mravenčí chůva. Marie i Julie milují knížky, zabývají se dětským čtenářstvím a jejich misí je pomáhat dospělým, aby pomáhali dětem číst s radostí.
PODCAST. Škola pomáhá – Školní kaplan musí především být s lidmi, říká Karel Müller
Karel Müller je evangelický farář, školní kaplan a učitel na církevní základní škole Bratrská škola na Praze 7. Vedle toho působí jako krizový intervent a terapeut, je součástí influencerského dua Pastoral Brothers
PODCAST. Škola pomáhá – Sociální pedagog už měl být ve školách dávno, míní Kačírková a Šimáček.
Petra Kačírková je ředitelka odboru rodinné politiky, ochrany dětí a sociálního začlenování. Martin Šimáček je na Ministerstvu pro místní rozvoj ředitelem Agentury pro sociální začlenování.
PODCAST. Škola pomáhá – Nikdy nehodnoťte děti podle jejich rodičů, říká Tomáš Hradil
V šestém díle si Tomáš Machalík povídá se starostou Krnova Tomášem Hradilem. Krnov bývá často zmiňován jako příklad dobré praxe podpory rovných příležitostí pro všechny děti.
PODCAST. Škola pomáhá – Obrovskou radostí je, když se podaří desegregovat školu, říká Kumar Vishwanathan
Kumar Vishwanathan, aktivní pedagog, zakladatel projektu Vzájemné soužití, sociální pracovník a aktivista indického původu, který v České republice působí od roku 1997.
Vše, co potřebujete vědět o tématu sociálního znevýhodnění
Sociální znevýhodnění je zastřešujícím pojmem pro nepříznivé okolnosti ovlivňující vzdělávání žáků a žákyň.
Tomáš Machalík
Tomáš Machalík působí v Národním pedagogickém institutu jako ředitel odboru Podpora žáků, poradenství a společné vzdělávání. Dlouhodobě se zaměřuje na práci se žáky se sociálním znevýhodněním a na odstraňování bariér, které jim brání v přístupu ke vzdělávání. Spolu se svým týmem stojí za projektem Podpora rovných příležitostí, webem Zapojmevšechny.cz, on-line Mapou spádových oblastí, metodikou Desegregace.cz, kampaní Škola pomáhá nebo iniciativou Fakulty doučují.