Všechny články
PODCAST. ExploreEdu – Hoď ho do stroje nestačí
Ivana Böhmová si do studia pozvala učitele informatiky Radovana Luptáka, který AI ve výuce využívá k tomu, aby byl kreativnější při výuce.
ZÁZNAM DEBATY: Děti v pohybu
Debata v ostravském Centru PANT se tentokrát zaměřila na téma sportu a motivace ve školách.
PODCAST. ExploreEdu – AI může vést k sebedisciplíně i větší pohodě
Může AI vést k sebedisciplíně a nikoliv ke zhloupnutí, jak se řada lidí obává? Hanka Neužilová Žáková má jasný důkaz.
BLOG. Jsme pražská „vesnická“ škola
České školství stojí na prahu zásadních změn. Aby revize rámcových vzdělávacích programů nezůstala jen na papíře, desítky škol po celé republice s podporou NPI ověřují nové modelové školní vzdělávací programy. Zkušenosti z pilotního ověřování ukážou cestu a stanou se inspirací pro další školy.
SPECIÁL. Co je gramotnost logicko-matematická
Osm klíčových kompetencí a dvě základní gramotnosti jsou důležitými stavebními kameny nového Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV). Co konkrétně zahrnuje logicko-matematická gramotnost a jak se dá rozvíjet v jednotlivých předmětech?
SPECIÁL. Co je gramotnost čtenářská a pisatelská
Osm klíčových kompetencí a dvě základní gramotnosti jsou důležitými stavebními kameny nového Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV). Co konkrétně zahrnuje čtenářská a pisatelská gramotnost a jak se dá rozvíjet v jednotlivých předmětech?
Jak souvisí AI a wellbeing učitelů
Učitelé nehledají v AI jen pomocníka, ale klíč k znovunalezení kontroly a radosti z práce. ExplorEdu ukazuje, že chatbot není jen nástroj, ale šance na skutečnou změnu.
SPECIÁL. Co je kompetence digitální
Osm klíčových kompetencí a dvě základní gramotnosti jsou důležitými stavebními kameny nového Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV). Co konkrétně zahrnuje kompetence digitální a jak se dá rozvíjet v jednotlivých předmětech?
SPECIÁL. Co je kompetence kulturní
Osm klíčových kompetencí a dvě základní gramotnosti jsou důležitými stavebními kameny nového Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV). Co konkrétně zahrnuje kompetence kulturní a jak se dá rozvíjet v jednotlivých předmětech?