Mezi námi

Svět kolem nás se neustále proměňuje a školy musí pružně reagovat. Učitelů, ředitelů nebo asistentů pedagoga, kteří už to dávno pochopili, je víc než dost. Seznamte se s jejich příběhy a nechte se inspirovat.
A proč se to mám naučit?

A proč se to mám naučit?

Roman Göttlicher si dal od učení dvanáct let pauzu, během které vedl fitcentrum. Krátce poté, co se vrátil za katedru, získal ocenění pro inspirativní učitele. Jak svoji životní zkušenost z podnikání promítá do výuky? A jak lze podnítit motivaci u žáků i učitelů?

Učím děti upřímnosti, která nezraňuje

Učím děti upřímnosti, která nezraňuje

V ceně pro nejinspirativnější české učitele získala letos Pavlína Moravcová druhé místo. Porotu okouzlila její schopnost vytvářet ve škole bezpečné prostředí založené na respektující komunikaci. Vede ZŠ Pod Montací v Náchodě, kde také učí na prvním stupni.

Půl roku na rodičovské? Jde to, škola nestojí jen na řediteli

Půl roku na rodičovské? Jde to, škola nestojí jen na řediteli

Ve městě Jeseník v Olomouckém kraji je jen jedna základní škola. Jejím ředitelem je sedmatřicetiletý Dominik Liberda. Když v roce 2018 do ředitelského křesla usedl, nebylo to jednoduché. Škola, sídlící ve třech budovách různě po městě, neměla moc dobrou pověst. To se ale povedlo změnit – může za to i dobře nastavená spolupráce se zřizovatelem školy.

ZÁZNAM DEBATY. Jak na wellbeing ve škole?

ZÁZNAM DEBATY. Jak na wellbeing ve škole?

V ostravském centru PANT se v květnu 2024 uskutečnila další ze série debat věnovaných aktuálním výzvám ve vzdělávání. Tématem byl tentokrát wellbeing.

PODCAST. Lídr školy mě nadchnul. Teď se to učím předat kolegům

PODCAST. Lídr školy mě nadchnul. Teď se to učím předat kolegům

Dvouleté kvalifikační studium ředitelů Lídr školy právě nabírá nové studenty do dalšího běhu. Z programu zároveň vycházejí jeho první absolventi. Co všechno si odnášejí do praxe? Jak se změnilo jejich myšlení a jak to ovlivňuje školu, v níž pracují? Lektorka Lídra školy Jaroslava Janů se ptá studenta programu Jakuba Kořínka, zástupce ředitele Akademie ve Světlé nad Sázavou.

PODCAST. V českých školách se dějí skvělé věci. Nenechávejme si to pro sebe

PODCAST. V českých školách se dějí skvělé věci. Nenechávejme si to pro sebe

Dobrou školu dělá dobrý ředitel, slýcháváme velmi často. A výjimečnou školu? Šéfredaktorka magazínu EduRevue Markéta Beková si do studia pozvala hned dvě silné ředitelské osobnosti, Radko Sáblíka a Jakuba Zeleného. Jaké přístupy k žákům spojují tyto dva lídry velmi odlišných škol? A jak přistupují ke svým kolegům?

Neříkejte, že to na vás zbylo, radím kolegům

Neříkejte, že to na vás zbylo, radím kolegům

Pavel Koc, ředitel Základní školy Josefa Kajetána Tyla a Mateřské školy Písek, napsal v roce 2016 bakalářskou práci o fenoménu uvádějícího ředitele. Popisoval v ní, jakým způsobem může stávající ředitel uvést svého nástupce do funkce. Toto téma si vybral proto, že to sám zažil.

Dobrou školu dělá silná vize

Dobrou školu dělá silná vize

Pavel Škramlík je dlouholetým ředitelem soukromé sportovní základní školy v Litvínově. Je vedena tak stylově, že se tam jezdí inspirovat učitelé i ředitelé ze škol z celého Česka.

Učitelé? Polovina z nich jsou naši nedávní studenti

Učitelé? Polovina z nich jsou naši nedávní studenti

Radko Sáblík je na Smíchovské střední průmyslové škole a gymnáziu ředitelem od roku 2002. Škola se pod jeho vedením rozrostla do rozměrů přesahujících snad cokoliv, co z českého školního prostředí známe. Inovativní přístup a k tomu velké zapojení studentů do chodu školy šíří ředitel i na další místa. I proto ho napadlo založit Unii škol inovativních.

ZÁZNAM DEBATY. Jaký má být ředitel?

ZÁZNAM DEBATY. Jaký má být ředitel?

V ostravském centru PANT se v dubnu 2024 uskutečnila další ze série debat věnovaných aktuálním výzvám ve vzdělávání. Tématem byl tentokrát pedagogický leadership.