Vedení školy

Dobrou školu dělá dobré vedení. Potřebujeme osobnosti, které umí smysluplně určovat dlouhodobé směřování školy a vytvářet její příznivé klima. Ředitele a ředitelky, kteří dokáží nadchnout zaměstnance a rodiče pro společnou vizi.
S nástupem AI nabývá vedení lidí naléhavějšího rozměru

S nástupem AI nabývá vedení lidí naléhavějšího rozměru

V rámci mezinárodní konference FutureEdu, která se letos zaměřuje na téma leadershipu, vystoupí ředitel základní školy v Krnově Karel Handlíř. Jak se podle něj mění role pedagogického lídra v kontextu nových technologií?

Technologie přináší výzvy i příležitosti

Technologie přináší výzvy i příležitosti

Na mezinárodní konferenci FutureEdu 2024 vystoupí Lucy Crehan, konzultantka a autorka knihy Chytrozemě. Letošní ročník je zaměřen na téma leadershipu. V čem spatřuje důležitost pedagogického leadershipu v době, kdy dochází vlivem technologií ke stírání hranic mezi formálním a neformálním vzděláváním?

Ředitelé škol jsou především stateční

Ředitelé škol jsou především stateční

Nad tématem pedagogického leadershipu, které je pro Národní pedagogický institut jedním z prioritních, se sešli ředitel instituce Ivo Jupa a jeho náměstkyně Klára Bezděková.

Práce ředitele? Nikdy nekončící cesta

Práce ředitele? Nikdy nekončící cesta

PODCAST. Lídr školy mě nadchnul. Teď se to učím předat kolegům

PODCAST. Lídr školy mě nadchnul. Teď se to učím předat kolegům

Dvouleté kvalifikační studium ředitelů Lídr školy právě nabírá nové studenty do dalšího běhu. Z programu zároveň vycházejí jeho první absolventi. Co všechno si odnášejí do praxe? Jak se změnilo jejich myšlení a jak to ovlivňuje školu, v níž pracují? Lektorka Lídra školy Jaroslava Janů se ptá studenta programu Jakuba Kořínka, zástupce ředitele Akademie ve Světlé nad Sázavou.

Novodobí hrdinové

Novodobí hrdinové

Ředitele v rámci studia propojujeme s jejich kolegy z regionu

Ředitele v rámci studia propojujeme s jejich kolegy z regionu

Kvalifikační studium Ředitel manažer nabízí NPI ČR ve všech krajských městech. Kurz představuje manažerka Tereza Halouzková. O jaká témata mají začínající ředitelé a ředitelky největší zájem? A jak hodnotí možnost zúčastnit se stáží ve školách a školských zařízeních, které vedou jejich zkušenější kolegové?

Klíčová je jasná vize

Klíčová je jasná vize

Jak by měl vypadat ředitel školy 21. století?

Jak by měl vypadat ředitel školy 21. století?

PODCAST. V českých školách se dějí skvělé věci. Nenechávejme si to pro sebe

PODCAST. V českých školách se dějí skvělé věci. Nenechávejme si to pro sebe

Dobrou školu dělá dobrý ředitel, slýcháváme velmi často. A výjimečnou školu? Šéfredaktorka magazínu EduRevue Markéta Beková si do studia pozvala hned dvě silné ředitelské osobnosti, Radko Sáblíka a Jakuba Zeleného. Jaké přístupy k žákům spojují tyto dva lídry velmi odlišných škol? A jak přistupují ke svým kolegům?

Chceme ředitelům maximálně rozšířit obzory

Chceme ředitelům maximálně rozšířit obzory

„Připravujeme ředitele, aby pomáhali dětem a učitelům ve škole růst,“ říká manažerka projektu Lídr školy Kristýna Sovinská.

Neříkejte, že to na vás zbylo, radím kolegům

Neříkejte, že to na vás zbylo, radím kolegům

Pavel Koc, ředitel Základní školy Josefa Kajetána Tyla a Mateřské školy Písek, napsal v roce 2016 bakalářskou práci o fenoménu uvádějícího ředitele. Popisoval v ní, jakým způsobem může stávající ředitel uvést svého nástupce do funkce. Toto téma si vybral proto, že to sám zažil.

Dobrou školu dělá silná vize

Dobrou školu dělá silná vize

Pavel Škramlík je dlouholetým ředitelem soukromé sportovní základní školy v Litvínově. Je vedena tak stylově, že se tam jezdí inspirovat učitelé i ředitelé ze škol z celého Česka.

Učitelé? Polovina z nich jsou naši nedávní studenti

Učitelé? Polovina z nich jsou naši nedávní studenti

Radko Sáblík je na Smíchovské střední průmyslové škole a gymnáziu ředitelem od roku 2002. Škola se pod jeho vedením rozrostla do rozměrů přesahujících snad cokoliv, co z českého školního prostředí známe. Inovativní přístup a k tomu velké zapojení studentů do chodu školy šíří ředitel i na další místa. I proto ho napadlo založit Unii škol inovativních.

PODCAST. Dobrou školu dělá silná vize

PODCAST. Dobrou školu dělá silná vize

Jak se stát dobrým ředitelem školy? A co všechno obnáší být opravdovým pedagogickým lídrem? Ivo Jupa, ředitel Národního pedagogického institutu České republiky (NPI ČR) si na toto důležité téma povídá s Pavlem Škramlíkem, ředitelem Soukromé sportovní základní školy v Litvínově.

ZÁZNAM DEBATY. Jaký má být ředitel?

ZÁZNAM DEBATY. Jaký má být ředitel?

V ostravském centru PANT se v dubnu 2024 uskutečnila další ze série debat věnovaných aktuálním výzvám ve vzdělávání. Tématem byl tentokrát pedagogický leadership.

PODCAST. Dřív jsme na to byli sami. Díky Lídrovi školy se ředitelé vzájemně inspirují

PODCAST. Dřív jsme na to byli sami. Díky Lídrovi školy se ředitelé vzájemně inspirují

Kvalifikační studijní program pro ředitele Lídr školy právě uzavírá první dvouletý cyklus a otevírá se novým zájemcům o pedagogický leadership. Manažerka programu Kristýna Sovinská si do podcastu pozvala jednu z hlavních lektorek Lídra Jitku Kmentovou.

Nový vítr z byznysu? Někdo se těšil, někdo pochyboval

Nový vítr z byznysu? Někdo se těšil, někdo pochyboval

Ředitelkou školy je teprve druhý rok, předtím byla manažerkou ve velké firmě. Některé ze získaných pracovních zkušeností tak může Iva Vašíčková zúročit i nyní – na soukromé Střední umělecké škole v Liberci.

Vedle řádu musí být i neřád, aby se věci doplňovaly

Vedle řádu musí být i neřád, aby se věci doplňovaly

Škola založená na pravidlech a důvěře. Škola, kde si všímáme jeden druhého. Škola, která patří dětem. To je dílo Marie Čápové, která už deset let řediteluje na ZŠ Neštěmická v Ústí nad Labem.

Děláme z ředitelů lídry školy

Děláme z ředitelů lídry školy

Dobrý ředitel dělá dobrou školu. Dvouletý kurz Lídr školy vstoupil do své druhé poloviny. Jak první rok hodnotí lektorka Hana Vellánová?