Vedení školy
S nástupem AI nabývá vedení lidí naléhavějšího rozměru
V rámci mezinárodní konference FutureEdu, která se letos zaměřuje na téma leadershipu, vystoupí ředitel základní školy v Krnově Karel Handlíř. Jak se podle něj mění role pedagogického lídra v kontextu nových technologií?
Technologie přináší výzvy i příležitosti
Na mezinárodní konferenci FutureEdu 2024 vystoupí Lucy Crehan, konzultantka a autorka knihy Chytrozemě. Letošní ročník je zaměřen na téma leadershipu. V čem spatřuje důležitost pedagogického leadershipu v době, kdy dochází vlivem technologií ke stírání hranic mezi formálním a neformálním vzděláváním?
Ředitelé škol jsou především stateční
Nad tématem pedagogického leadershipu, které je pro Národní pedagogický institut jedním z prioritních, se sešli ředitel instituce Ivo Jupa a jeho náměstkyně Klára Bezděková.
PODCAST. Lídr školy mě nadchnul. Teď se to učím předat kolegům
Dvouleté kvalifikační studium ředitelů Lídr školy právě nabírá nové studenty do dalšího běhu. Z programu zároveň vycházejí jeho první absolventi. Co všechno si odnášejí do praxe? Jak se změnilo jejich myšlení a jak to ovlivňuje školu, v níž pracují? Lektorka Lídra školy Jaroslava Janů se ptá studenta programu Jakuba Kořínka, zástupce ředitele Akademie ve Světlé nad Sázavou.
Ředitele v rámci studia propojujeme s jejich kolegy z regionu
Kvalifikační studium Ředitel manažer nabízí NPI ČR ve všech krajských městech. Kurz představuje manažerka Tereza Halouzková. O jaká témata mají začínající ředitelé a ředitelky největší zájem? A jak hodnotí možnost zúčastnit se stáží ve školách a školských zařízeních, které vedou jejich zkušenější kolegové?
PODCAST. V českých školách se dějí skvělé věci. Nenechávejme si to pro sebe
Dobrou školu dělá dobrý ředitel, slýcháváme velmi často. A výjimečnou školu? Šéfredaktorka magazínu EduRevue Markéta Beková si do studia pozvala hned dvě silné ředitelské osobnosti, Radko Sáblíka a Jakuba Zeleného. Jaké přístupy k žákům spojují tyto dva lídry velmi odlišných škol? A jak přistupují ke svým kolegům?
Chceme ředitelům maximálně rozšířit obzory
„Připravujeme ředitele, aby pomáhali dětem a učitelům ve škole růst,“ říká manažerka projektu Lídr školy Kristýna Sovinská.
Neříkejte, že to na vás zbylo, radím kolegům
Pavel Koc, ředitel Základní školy Josefa Kajetána Tyla a Mateřské školy Písek, napsal v roce 2016 bakalářskou práci o fenoménu uvádějícího ředitele. Popisoval v ní, jakým způsobem může stávající ředitel uvést svého nástupce do funkce. Toto téma si vybral proto, že to sám zažil.
Dobrou školu dělá silná vize
Pavel Škramlík je dlouholetým ředitelem soukromé sportovní základní školy v Litvínově. Je vedena tak stylově, že se tam jezdí inspirovat učitelé i ředitelé ze škol z celého Česka.
Učitelé? Polovina z nich jsou naši nedávní studenti
Radko Sáblík je na Smíchovské střední průmyslové škole a gymnáziu ředitelem od roku 2002. Škola se pod jeho vedením rozrostla do rozměrů přesahujících snad cokoliv, co z českého školního prostředí známe. Inovativní přístup a k tomu velké zapojení studentů do chodu školy šíří ředitel i na další místa. I proto ho napadlo založit Unii škol inovativních.
PODCAST. Dobrou školu dělá silná vize
Jak se stát dobrým ředitelem školy? A co všechno obnáší být opravdovým pedagogickým lídrem? Ivo Jupa, ředitel Národního pedagogického institutu České republiky (NPI ČR) si na toto důležité téma povídá s Pavlem Škramlíkem, ředitelem Soukromé sportovní základní školy v Litvínově.
ZÁZNAM DEBATY. Jaký má být ředitel?
V ostravském centru PANT se v dubnu 2024 uskutečnila další ze série debat věnovaných aktuálním výzvám ve vzdělávání. Tématem byl tentokrát pedagogický leadership.
PODCAST. Dřív jsme na to byli sami. Díky Lídrovi školy se ředitelé vzájemně inspirují
Kvalifikační studijní program pro ředitele Lídr školy právě uzavírá první dvouletý cyklus a otevírá se novým zájemcům o pedagogický leadership. Manažerka programu Kristýna Sovinská si do podcastu pozvala jednu z hlavních lektorek Lídra Jitku Kmentovou.
Nový vítr z byznysu? Někdo se těšil, někdo pochyboval
Ředitelkou školy je teprve druhý rok, předtím byla manažerkou ve velké firmě. Některé ze získaných pracovních zkušeností tak může Iva Vašíčková zúročit i nyní – na soukromé Střední umělecké škole v Liberci.
Vedle řádu musí být i neřád, aby se věci doplňovaly
Škola založená na pravidlech a důvěře. Škola, kde si všímáme jeden druhého. Škola, která patří dětem. To je dílo Marie Čápové, která už deset let řediteluje na ZŠ Neštěmická v Ústí nad Labem.
Děláme z ředitelů lídry školy
Dobrý ředitel dělá dobrou školu. Dvouletý kurz Lídr školy vstoupil do své druhé poloviny. Jak první rok hodnotí lektorka Hana Vellánová?