PODCAST. I negativní zážitky ze školy mě posunuly a posílily
Hostem podcastu Škola pomáhá byl Petr Torák, který nyní žije ve Spojeném království, kde založil neziskovou organizaci Compas Charity. Ta pomáhá romské komunitě a imigrantům se začleňováním do britské společnosti. Za svou práci získal i řád The Most Excellent Order of the British Empire od královny Alžběty II.
PODCAST. Školní speciální pedagog se umí postarat o každého. I o děti s epilepsií
Ve školách působí čím dál více školních psychologů a speciálních pedagogů, kteří výrazně přispívají k dobrému školnímu klimatu. Martina Brožková, vedoucí oddělení poradenství v NPI, si do podcastu pozvala speciální pedagožku Moniku Novotnou, která sdílí své bohaté zkušenosti a vypráví o tom, jak citlivě, kontinuálně a profesionálně podporovat na základní škole děti s nejrůznějšími znevýhodněními. Včetně těch, které by dříve na základku s ostatními dětmi chodit nemohly.
PODCAST. Ředitel musí být diplomat. Vyjednáváme se zřizovateli i se zaměstnanci
Martina Podlipná, ředitelka mateřské školy v Líbeznicích, odhaluje zákulisí úspěšného vedení MŠ, kde klíčovou roli hraje diplomatická komunikace se zřizovateli. Podlipná varuje před těmi, kteří buď ignorují potřeby škol, nebo naopak přehnaně zasahují do jejich chodu.
PODCAST. Lídr školy mě nadchnul. Teď se to učím předat kolegům
Dvouleté kvalifikační studium ředitelů Lídr školy právě nabírá nové studenty do dalšího běhu. Z programu zároveň vycházejí jeho první absolventi. Co všechno si odnášejí do praxe? Jak se změnilo jejich myšlení a jak to ovlivňuje školu, v níž pracují? Lektorka Lídra školy Jaroslava Janů se ptá studenta programu Jakuba Kořínka, zástupce ředitele Akademie ve Světlé nad Sázavou.
PODCAST. V českých školách se dějí skvělé věci. Nenechávejme si to pro sebe
Dobrou školu dělá dobrý ředitel, slýcháváme velmi často. A výjimečnou školu? Šéfredaktorka magazínu EduRevue Markéta Beková si do studia pozvala hned dvě silné ředitelské osobnosti, Radko Sáblíka a Jakuba Zeleného. Jaké přístupy k žákům spojují tyto dva lídry velmi odlišných škol? A jak přistupují ke svým kolegům?
PODCAST. Dobrou školu dělá silná vize
Jak se stát dobrým ředitelem školy? A co všechno obnáší být opravdovým pedagogickým lídrem? Ivo Jupa, ředitel Národního pedagogického institutu České republiky (NPI ČR) si na toto důležité téma povídá s Pavlem Škramlíkem, ředitelem Soukromé sportovní základní školy v Litvínově.
PODCAST. Dřív jsme na to byli sami. Díky Lídrovi školy se ředitelé vzájemně inspirují
Kvalifikační studijní program pro ředitele Lídr školy právě uzavírá první dvouletý cyklus a otevírá se novým zájemcům o pedagogický leadership. Manažerka programu Kristýna Sovinská si do podcastu pozvala jednu z hlavních lektorek Lídra Jitku Kmentovou.
PODCAST. Jak funguje škola pro zrakově postižené žáky při zavádění inkluze
Jaké změny vnesla do života zrakově postižených žáků a jejich rodičů inkluze? A co se změnilo na Škole Jaroslava Ježka, která o zrakově postižené pečuje od roku 1807? Ředitelku školy Martinu Helešicovou si do studia pozvala Renata Votavová.
PODCAST. Dnes už jsme na děti se speciálními potřebami ve škole připraveni
Díky péči speciálních pedagogů o heterogenní třídy dostávají děti se speciálními vzdělávacími potřebami šanci začít svůj život jinak. I s lehkým mentálním postižením je možné studovat běžnou základní školu. V našem podcastu se tentokrát potkaly Iva Klugová a Dagmar Vilášková.