Podcast
PODCAST. Mediální výchova - Úspěšné dezinformace mají základ v offline světě
Michal Kaderka si tentokrát pozval do studia Pavlínou Jurzykowskou, učitelku mediální výchovy na pražské Střední škole Futurum a Josefa Šlerku, vedoucího oboru Studia nových médií v Ústavu informačních studií a knihovnictví na Filozofické fakultě UK.
PODCAST. Mediální výchova - AI by neměla dělat za žáky jejich práci. Měla by jim jen asistovat
Horkým tématem současnosti je nástup používání AI ve výuce na základních a středních školách a také její používání samotnými žáky. S Michalem Kaderkou tentokrát debatují Eva Nečasová, spoluzakladatelka iniciativy AI dětem a Ondřej Neumajer, vedoucí Oddělení digitalizace NPI ČR.
PODCAST. Mediální výchova - Cíle mediálního vzdělávání v dnešním světě
Do úvodního dílu podcastu si Michal Kaderka pozval Jana Jiráka, předního mediálního odborníka a vedoucího katedry mediálních studií Metropolitní univerzity Praha a pedagoga FSV UK a Markétu Pastorovou, expertku na kurikulum všeobecného vzdělávání a dlouholetou garantka průřezového tématu mediální výchovy v NPI ČR.
PODCAST. Děti jsou pořád stejné, jen se přesunuly do virtuálního světa
Děti jsou pořád stejné, mění se u nich pouze vnější prostředí, ve kterém se formují. S tímto názorem profesora Zdeňka Matějčka souhlasí i první host čtvrté série KYBcastu, expert na rizikové chování Martin Kaliba. Zdůrazňuje, že děti je potřeba vést ke kritickému myšlení a vysvětlovat jim, proč je určité chování nebezpečné.
PODCAST. I negativní zážitky ze školy mě posunuly a posílily
Hostem podcastu Škola pomáhá byl Petr Torák, který nyní žije ve Spojeném království, kde založil neziskovou organizaci Compas Charity. Ta pomáhá romské komunitě a imigrantům se začleňováním do britské společnosti. Za svou práci získal i řád The Most Excellent Order of the British Empire od královny Alžběty II.
PODCAST. Školní speciální pedagog se umí postarat o každého. I o děti s epilepsií
Ve školách působí čím dál více školních psychologů a speciálních pedagogů, kteří výrazně přispívají k dobrému školnímu klimatu. Martina Brožková, vedoucí oddělení poradenství v NPI, si do podcastu pozvala speciální pedagožku Moniku Novotnou, která sdílí své bohaté zkušenosti a vypráví o tom, jak citlivě, kontinuálně a profesionálně podporovat na základní škole děti s nejrůznějšími znevýhodněními. Včetně těch, které by dříve na základku s ostatními dětmi chodit nemohly.
PODCAST. Ředitel musí být diplomat. Vyjednáváme se zřizovateli i se zaměstnanci
Martina Podlipná, ředitelka mateřské školy v Líbeznicích, odhaluje zákulisí úspěšného vedení MŠ, kde klíčovou roli hraje diplomatická komunikace se zřizovateli. Podlipná varuje před těmi, kteří buď ignorují potřeby škol, nebo naopak přehnaně zasahují do jejich chodu.
PODCAST. Lídr školy mě nadchnul. Teď se to učím předat kolegům
Dvouleté kvalifikační studium ředitelů Lídr školy právě nabírá nové studenty do dalšího běhu. Z programu zároveň vycházejí jeho první absolventi. Co všechno si odnášejí do praxe? Jak se změnilo jejich myšlení a jak to ovlivňuje školu, v níž pracují? Lektorka Lídra školy Jaroslava Janů se ptá studenta programu Jakuba Kořínka, zástupce ředitele Akademie ve Světlé nad Sázavou.
PODCAST. V českých školách se dějí skvělé věci. Nenechávejme si to pro sebe
Dobrou školu dělá dobrý ředitel, slýcháváme velmi často. A výjimečnou školu? Šéfredaktorka magazínu EduRevue Markéta Beková si do studia pozvala hned dvě silné ředitelské osobnosti, Radko Sáblíka a Jakuba Zeleného. Jaké přístupy k žákům spojují tyto dva lídry velmi odlišných škol? A jak přistupují ke svým kolegům?