Všechny články

Jak se točí dobrá škola

Každý si ji představuje jinak a každý by o ni stál. O dobrou školu. V Česku je inspirativních veřejných škol řada, spojuje je to, že se o něco usilovně snaží a někam směřují. Jejich příběhy vypráví nová dokumentární série Jak se dělá dobrá škola, která vznikla v České televizi. Jako autor námětu a scenárista se na ní podílel Tomáš Feřtek.

Wellbeing? Když se ráno všichni do školy těší

Eliška Pácaltová je průvodkyní základních a mateřských škol v rámci projektu Eduzměna Kutnohorsko. Jakou podporu nejvíce vítají učitelé, ředitelé a zřizovatelé škol? Co podle jejích přímých zkušeností z terénu všichni aktéři potřebují, aby se školy mohly rozvíjet?

Mezioborová výuka. S filmovou výchovou začínám ve čtvrté třídě

Filmová výchova jako skvělé propojení světa umění a digitálních technologií. Zuzana Havelková si na své škole prosadila samostatný předmět, který překvapivě vyučuje už na prvním stupni.

Tandemová výuka. S kolegyní se výborně vykrýváme

Na základní škole v severočeském Dubí působí Adéla Hufová třináctým rokem. Je propagátorkou badatelské výuky a také užší spolupráce mezi učiteli. A to nejen v rámci jedné školy, ale i celého regionu.

Kybersvět není spouštěč, ale zesilovač. Naučme děti užívat technologie k jejich prospěchu a zdraví

Technologie samy o sobě nejsou dobré nebo špatné, záleží na tom, jak a k čemu je využíváme. Většina toho, co se děje online, je jen zrcadlem toho, co se děje offline. V kyberprevenci je klíčová vzájemná důvěra dětí a rodičů, ale i učitel může sehrát významnou roli. Pouhými zákazy děti spíše vystavujeme větší zranitelnosti. 

Aby se děti těšily do školy a učitelé měli tu nejlepší práci na světě

Děláme z ředitelů lídry školy

Dobrý ředitel dělá dobrou školu. Dvouletý kurz Lídr školy vstoupil do své druhé poloviny. Jak první rok hodnotí lektorka Hana Vellánová?

Opíráme se o zkušené učitele

„Dobří učitelé sledují, v jakém digitálním světě jejich žáci vyrůstají,“ říká vedoucí oddělení digitalizace ve vzdělávání NPI ČR Ondřej Neumajer. Jaké výzvy čekají učitele i žáky díky dechberoucímu rozvoji digitálních technologií?

PODCAST. Formativní hodnocení? Změny nelze zavést od stolu, potřebujeme pár prvních nadšenců

Z každé změny máme přirozené obavy. Proč měnit něco, co máme zažité, na co jsme zvyklí? Opustit tradiční formy hodnocení proto není snadné, říká Zdeňka Juklová, lektorka, mentorka a bývalá ředitelka Základní školy a Mateřské školy Velké Hamry. Sama tento proces jako ředitelka zažila.