Všechny články
SPECIÁL. Co je kompetence k řešení problémů
Osm klíčových kompetencí a dvě základní gramotnosti jsou důležitými stavebními kameny nového Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV). Co konkrétně zahrnuje kompetence k řešení problémů a jak se dá rozvíjet v jednotlivých předmětech?
SPECIÁL. Co je kompetence k podnikavosti a pracovní
Osm klíčových kompetencí a dvě základní gramotnosti jsou důležitými stavebními kameny nového Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV). Co konkrétně zahrnuje kompetence k podnikavosti a pracovní a jak se dá rozvíjet v jednotlivých předmětech?
SPECIÁL. Co je kompetence k občanství a udržitelnosti
Osm klíčových kompetencí a dvě základní gramotnosti jsou důležitými stavebními kameny nového Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV). Co konkrétně zahrnuje kompetence k občanství a udržitelnosti a jak se dá rozvíjet v jednotlivých předmětech?
SPECIÁL. Co je kompetence osobnostní a sociální
Osm klíčových kompetencí a dvě základní gramotnosti jsou důležitými stavebními kameny nového Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV). Co konkrétně zahrnuje kompetence osobnostní a sociální a jak se dá rozvíjet v jednotlivých předmětech?
SPECIÁL. Co je kompetence komunikační
Osm klíčových kompetencí a dvě základní gramotnosti jsou důležitými stavebními kameny nového Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV). Co konkrétně zahrnuje kompetence komunikační a jak se dá rozvíjet v jednotlivých předmětech?
SPECIÁL. Co je kompetence k učení
Osm klíčových kompetencí a dvě základní gramotnosti jsou důležitými stavebními kameny nového Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV). Co konkrétně zahrnuje kompetence k učení a jak se dá rozvíjet v jednotlivých předmětech?
BLOG. Je to příležitost zamyslet se, co a proč učíme
České školství stojí na prahu zásadních změn. Aby revize rámcových vzdělávacích programů nezůstala jen na papíře, desítky škol po celé republice s podporou NPI ověřují nové modelové školní vzdělávací programy. Zkušenosti z pilotního ověřování ukážou cestu a stanou se inspirací pro další školy.
PODCAST. Mediální výchova - AI by neměla dělat za žáky jejich práci. Měla by jim jen asistovat
Horkým tématem současnosti je nástup používání AI ve výuce na základních a středních školách a také její používání samotnými žáky. S Michalem Kaderkou tentokrát debatují Eva Nečasová, spoluzakladatelka iniciativy AI dětem a Ondřej Neumajer, vedoucí Oddělení digitalizace NPI ČR.
PODCAST. Škola pomáhá – Opravdová inkluze prospívá všem, říká Daniel Prokop
Daniel Prokop je jedním z nejvýznamnějších českých sociologů naší doby. Je hlavou výzkumné organizace PAQ Research, je členem Národní ekonomické rady České republiky a autorem bestselleru Slepé skvrny.