Všechny články

SPECIÁL. Co je kompetence k řešení problémů

Osm klíčových kompetencí a dvě základní gramotnosti jsou důležitými stavebními kameny nového Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV). Co konkrétně zahrnuje kompetence k řešení problémů a jak se dá rozvíjet v jednotlivých předmětech?

SPECIÁL. Co je kompetence k podnikavosti a pracovní

Osm klíčových kompetencí a dvě základní gramotnosti jsou důležitými stavebními kameny nového Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV). Co konkrétně zahrnuje kompetence k podnikavosti a pracovní a jak se dá rozvíjet v jednotlivých předmětech?

SPECIÁL. Co je kompetence k občanství a udržitelnosti

Osm klíčových kompetencí a dvě základní gramotnosti jsou důležitými stavebními kameny nového Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV). Co konkrétně zahrnuje kompetence k občanství a udržitelnosti a jak se dá rozvíjet v jednotlivých předmětech?

SPECIÁL. Co je kompetence osobnostní a sociální

Osm klíčových kompetencí a dvě základní gramotnosti jsou důležitými stavebními kameny nového Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV). Co konkrétně zahrnuje kompetence osobnostní a sociální a jak se dá rozvíjet v jednotlivých předmětech?

SPECIÁL. Co je kompetence komunikační

Osm klíčových kompetencí a dvě základní gramotnosti jsou důležitými stavebními kameny nového Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV). Co konkrétně zahrnuje kompetence komunikační a jak se dá rozvíjet v jednotlivých předmětech?

SPECIÁL. Co je kompetence k učení

Osm klíčových kompetencí a dvě základní gramotnosti jsou důležitými stavebními kameny nového Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV). Co konkrétně zahrnuje kompetence k učení a jak se dá rozvíjet v jednotlivých předmětech?

BLOG. Je to příležitost zamyslet se, co a proč učíme

České školství stojí na prahu zásadních změn. Aby revize rámcových vzdělávacích programů nezůstala jen na papíře, desítky škol po celé republice s podporou NPI ověřují nové modelové školní vzdělávací programy. Zkušenosti z pilotního ověřování ukážou cestu a stanou se inspirací pro další školy.

PODCAST. Mediální výchova - AI by neměla dělat za žáky jejich práci. Měla by jim jen asistovat

Horkým tématem současnosti je nástup používání AI ve výuce na základních a středních školách a také její používání samotnými žáky. S Michalem Kaderkou tentokrát debatují Eva Nečasová, spoluzakladatelka iniciativy AI dětem a Ondřej Neumajer, vedoucí Oddělení digitalizace NPI ČR.

PODCAST. Škola pomáhá – Opravdová inkluze prospívá všem, říká Daniel Prokop

Daniel Prokop je jedním z nejvýznamnějších českých sociologů naší doby. Je hlavou výzkumné organizace PAQ Research, je členem Národní ekonomické rady České republiky a autorem bestselleru Slepé skvrny.