My jsme NPI

Národní pedagogický institut České republiky je servisní organizací českého systému předškolního, základního a středního vzdělávání. Nabízí pečlivě promyšlené a důkladně navržené nástroje, které podporují školní týmy i jednotlivé učitele.
Naší doménou je síťování napříč celým krajem

Naší doménou je síťování napříč celým krajem

Národní pedagogický institut (NPI) má pracoviště ve všech krajských městech. V čem je výjimečné to ostravské, popisuje jeho vedoucí Tereza Krčíková.

Škola pomáhá. Děti hlavně nesmíme předem podceňovat

Škola pomáhá. Děti hlavně nesmíme předem podceňovat

Režisérka Kateřina Mikulcová natáčí pro Národní pedagogický institut (NPI) reportáže ze škol a rozhovory s pedagogy. V rámci kampaně Škola pomáhá vznikly tři krátké inspirující dokumenty z míst, kde se daří podporovat žáky se sociálním znevýhodněním. Natáčelo se v Děčíně, Náchodě a naposledy v Mostě.

Chceme ředitelům maximálně rozšířit obzory

Chceme ředitelům maximálně rozšířit obzory

„Připravujeme ředitele, aby pomáhali dětem a učitelům ve škole růst,“ říká manažerka projektu Lídr školy Kristýna Sovinská.

Spolupráce učitelů přináší do škol novou inspiraci

Spolupráce učitelů přináší do škol novou inspiraci

Síla pozitivní energie, kterou dokáže vyprodukovat skupina učitelů a učitelek, je neuvěřitelná, říká Monika Šimonová, zástupkyně hlavního manažera projektu IPs Podpora kurikulární práce škol (zkráceně IPs Kurikulum). Spolupráce mezi učiteli v metodických kabinetech může podle ní do škol přinést jiný pohled na výuku a novou inspiraci. Spolupráce mezi učiteli obecně může pozitivně ovlivnit také klima ve škole a vztahy mezi učiteli, mezi učiteli a žáky i mezi rodiči a učiteli.

Pomáháme snižovat sociální nerovnosti mezi žáky

Pomáháme snižovat sociální nerovnosti mezi žáky

Čtyři stovky škol – základních i středních – z celého Česka jsou součástí projektu Podpora rovných příležitostí (PROP). Představuje ho jeho manažer Tomáš Machalík.

Publikace Desatero učitelům ukazuje směr

Publikace Desatero učitelům ukazuje směr

Pozitivní klima ve třídě, výuka srozumitelná pro všechny žáky a diferencovaná výuka. To jsou témata, s nimiž učitelům i asistentům pedagoga poradí materiál Desatero úspěšné práce s heterogenní třídou. Jeho spoluautorkou je vedoucí Oddělení společného vzdělávání NPI ČR Renata Votavová.

Pečujeme o nadané žáky i o jejich učitele

Pečujeme o nadané žáky i o jejich učitele

Zdeňka Chocholoušková působí v NPI ČR jako garantka podpory nadání. Co škola získá, když se jí podaří nadané žáky identifikovat a pracovat s nimi?

Propojujeme vzdělávací komunity

Propojujeme vzdělávací komunity

Učitelé i ředitelé stojí o stáže na jiných školách, které jim umožní nahlédnout pod pokličku, říká koordinátorka krajských pracovišť NPI ČR Bohumila Kobrlová. Jak se krajská pracoviště stávají vzdělávacími huby? A kdy může učitel či ředitel zažít aha moment?

Podporujme potenciál každého dítěte

Podporujme potenciál každého dítěte

O podpoře NPI ČR, kterou poskytuje učitelům a dalším pedagogickým i nepedagogickým pracovníkům při práci s heterogenním kolektivem, jsme mluvili s Andreou Cibulkovou, ředitelkou odboru Podpora žáků, poradenství a společné vzdělávání.

Zaměřujeme se na duševní zdraví

Zaměřujeme se na duševní zdraví

Martina Brožková v NPI ČR působí jako vedoucí Oddělení poradenství. Velkým tématem, jemuž se nyní se svým týmem věnuje, je duševní zdraví. Žáků i pedagogů.