My jsme NPI

Národní pedagogický institut České republiky je servisní organizací českého systému předškolního, základního a středního vzdělávání. Nabízí pečlivě promyšlené a důkladně navržené nástroje, které podporují školní týmy i jednotlivé učitele.

Změna se nesmí zastavit na papíře

O proměně českého školství a podpoře pro učitele a učitelky mluvíme s Leonou Gergelovou Šteigrovou, ředitelkou Odboru kuriklum a další vzdělávání v NPI.

Cílená podpora (nejen) v náročných regionech

Sociální prostředí, ze kterého děti pocházejí, má stále větší vliv na jejich vzdělávací úspěšnost. Data i zkušenosti ze škol ukazují, že rozdíly mezi regiony se v některých případech prohlubují. Cílem nové strategie MŠMT je proto nejen tato rizika zmírnit, ale především jim systematicky předcházet. Školy v obtížnějších lokalitách potřebují více než jen běžné financování – vyžadují specifickou podporu, která reflektuje reálné potřeby jejich žáků.

Ředitel střediska volného času není manažer v kanceláři. Musí umět inspirovat, tvořit a vést

Jaká je realita práce ředitelů a ředitelek středisek volného času a proč je důležité, aby na to v začátcích nebyli sami? Dva zkušení lídři – Jana Heřmanová z Ivančic a Libor Bezděk z Prahy – společně mluví o odpovědnosti, svobodě, odvaze i potřebě dalšího vzdělávání. A zvou do nového kurzu, který vznikl v Národním pedagogickém institutu.

Sociální pedagog? Už měl být dávno!

Petra Kačírková a Martin Šimáček jsou klíčoví lidé na klíčových místech ve státní správě České republiky. Jejich resorty mají na starosti podporu dětí a rodin, které čelí sociálnímu vyloučení.

Nejúspěšnější evropská značka produktu ve vzdělání a na trhu práce? To je Europass

„V NPI nabízíme žákům služby, díky kterým mohou jednoduše v rámci celé EU popsat, co umí. A učitelé mohou být průvodci, kteří jednoduše sledují a kontrolují správu jejich kariérní cesty,“ říká Irena Palánová, vedoucí Národního centra Europass ČR.

Pomáhat školám s novými ŠVP je obrovská výzva

Národní pedagogický institut má pracoviště ve všech krajských městech. V čem je výjimečné to plzeňské, popisuje jeho vedoucí Pavla Chocholová.

K výchově dětí je potřeba celá vesnice

Národní pedagogický institut (NPI) má pracoviště ve všech krajských městech. V čem je výjimečné to brněnské, popisuje jeho vedoucí David Macek.

Dítě nesmí být jen příjmením v třídní knize

Jak by se ve školách v 21. století mělo pečovat o wellbeing žáků a učitelů? Zeptali jsme se Andrey Cibulkové z Národního pedagogického institutu.

Nejvíce hrdí jsme na dvě velké akce – DigiSeč a Festival dobré praxe

Národní pedagogický institut (NPI) má pracoviště ve všech krajských městech. V čem je výjimečné to pardubické, popisuje jeho vedoucí Radka Heřmánková