My jsme NPI
Nejvíce hrdí jsme na dvě velké akce – DigiSeč a Festival dobré praxe
Národní pedagogický institut (NPI) má pracoviště ve všech krajských městech. V čem je výjimečné to pardubické, popisuje jeho vedoucí Radka Heřmánková
Spustili jsme velkou Mapu spádovosti, pomozte nám ji ještě vylepšit
Spádové oblasti základních škol ve třech stovkách největších měst Česka ukazuje nová Mapa spádovosti. Užitečná je nejen pro rodiče, ale i pro zřizovatele, vedení škol a experty na vzdělávání. Do budoucna počítáme s rozšířením o mateřské školy, říká Tomáš Machalík z Národního pedagogického institutu (NPI).
Naší doménou je síťování napříč celým krajem
Národní pedagogický institut (NPI) má pracoviště ve všech krajských městech. V čem je výjimečné to ostravské, popisuje jeho vedoucí Tereza Krčíková.
Škola pomáhá. Děti hlavně nesmíme předem podceňovat
Režisérka Kateřina Mikulcová natáčí pro Národní pedagogický institut (NPI) reportáže ze škol a rozhovory s pedagogy. V rámci kampaně Škola pomáhá vznikly tři krátké inspirující dokumenty z míst, kde se daří podporovat žáky se sociálním znevýhodněním. Natáčelo se v Děčíně, Náchodě a naposledy v Mostě.
Ředitelé škol jsou především stateční
Nad tématem pedagogického leadershipu, které je pro Národní pedagogický institut jedním z prioritních, se sešli ředitel instituce Ivo Jupa a jeho náměstkyně Klára Bezděková.
Chceme ředitelům maximálně rozšířit obzory
„Připravujeme ředitele, aby pomáhali dětem a učitelům ve škole růst,“ říká manažerka projektu Lídr školy Kristýna Sovinská.
Spolupráce učitelů přináší do škol novou inspiraci
Síla pozitivní energie, kterou dokáže vyprodukovat skupina učitelů a učitelek, je neuvěřitelná, říká Monika Šimonová, zástupkyně hlavního manažera projektu IPs Podpora kurikulární práce škol (zkráceně IPs Kurikulum). Spolupráce mezi učiteli v metodických kabinetech může podle ní do škol přinést jiný pohled na výuku a novou inspiraci. Spolupráce mezi učiteli obecně může pozitivně ovlivnit také klima ve škole a vztahy mezi učiteli, mezi učiteli a žáky i mezi rodiči a učiteli.
Pomáháme snižovat sociální nerovnosti mezi žáky
Čtyři stovky škol – základních i středních – z celého Česka jsou součástí projektu Podpora rovných příležitostí (PROP). Představuje ho jeho manažer Tomáš Machalík.
Publikace Desatero učitelům ukazuje směr
Pozitivní klima ve třídě, výuka srozumitelná pro všechny žáky a diferencovaná výuka. To jsou témata, s nimiž učitelům i asistentům pedagoga poradí materiál Desatero úspěšné práce s heterogenní třídou. Jeho spoluautorkou je vedoucí Oddělení společného vzdělávání NPI ČR Renata Votavová.
Pečujeme o nadané žáky i o jejich učitele
Zdeňka Chocholoušková působí v NPI ČR jako garantka podpory nadání. Co škola získá, když se jí podaří nadané žáky identifikovat a pracovat s nimi?