My jsme NPI

Národní pedagogický institut České republiky je servisní organizací českého systému předškolního, základního a středního vzdělávání. Nabízí pečlivě promyšlené a důkladně navržené nástroje, které podporují školní týmy i jednotlivé učitele.

K výchově dětí je potřeba celá vesnice

Národní pedagogický institut (NPI) má pracoviště ve všech krajských městech. V čem je výjimečné to brněnské, popisuje jeho vedoucí David Macek.

Dítě nesmí být jen příjmením v třídní knize

Jak by se ve školách v 21. století mělo pečovat o wellbeing žáků a učitelů? Zeptali jsme se Andrey Cibulkové z Národního pedagogického institutu.

Nejvíce hrdí jsme na dvě velké akce – DigiSeč a Festival dobré praxe

Národní pedagogický institut (NPI) má pracoviště ve všech krajských městech. V čem je výjimečné to pardubické, popisuje jeho vedoucí Radka Heřmánková

Spustili jsme velkou Mapu spádovosti, pomozte nám ji ještě vylepšit

Spádové oblasti základních škol ve třech stovkách největších měst Česka ukazuje nová Mapa spádovosti. Užitečná je nejen pro rodiče, ale i pro zřizovatele, vedení škol a experty na vzdělávání. Do budoucna počítáme s rozšířením o mateřské školy, říká Tomáš Machalík z Národního pedagogického institutu (NPI).

Naší doménou je síťování napříč celým krajem

Národní pedagogický institut (NPI) má pracoviště ve všech krajských městech. V čem je výjimečné to ostravské, popisuje jeho vedoucí Tereza Krčíková.

Škola pomáhá. Děti hlavně nesmíme předem podceňovat

Režisérka Kateřina Mikulcová natáčí pro Národní pedagogický institut (NPI) reportáže ze škol a rozhovory s pedagogy. V rámci kampaně Škola pomáhá vznikly tři krátké inspirující dokumenty z míst, kde se daří podporovat žáky se sociálním znevýhodněním. Natáčelo se v Děčíně, Náchodě a naposledy v Mostě.

Ředitelé škol jsou především stateční

Nad tématem pedagogického leadershipu, které je pro Národní pedagogický institut jedním z prioritních, se sešli ředitel instituce Ivo Jupa a jeho náměstkyně Klára Bezděková.

Chceme ředitelům maximálně rozšířit obzory

„Připravujeme ředitele, aby pomáhali dětem a učitelům ve škole růst,“ říká manažerka projektu Lídr školy Kristýna Sovinská.

Spolupráce učitelů přináší do škol novou inspiraci

Síla pozitivní energie, kterou dokáže vyprodukovat skupina učitelů a učitelek, je neuvěřitelná, říká Monika Šimonová, zástupkyně hlavního manažera projektu IPs Podpora kurikulární práce škol (zkráceně IPs Kurikulum). Spolupráce mezi učiteli v metodických kabinetech může podle ní do škol přinést jiný pohled na výuku a novou inspiraci. Spolupráce mezi učiteli obecně může pozitivně ovlivnit také klima ve škole a vztahy mezi učiteli, mezi učiteli a žáky i mezi rodiči a učiteli.