Všechny články
Musíme se vrátit k celistvosti
Marcela Murgašová vede nadaci BLÍŽKSOBĚ a stojí za iniciativou Měníme osnovy, která usiluje o to, aby byly děti na dnešní rychle se měnící svět připravené a aby v tomto světě dokázaly být šťastné. Současně učí v malé komunitní škole, je členkou dvou školských rad, jednou za rodiče a podruhé za zřizovatele, a lektoruje kurz Trauma respektujícího přístupu v řešení náročného chování dětí pro učitele.
Důležité je sdílení dobré praxe i obav
Halka Smolová Závorová je hlavní garantkou podpory pedagogů pracujících s dětmi/žáky cizinci v NPI ČR. Téma se dostalo do popředí zájmu v souvislosti s uprchlickou vlnou z Ukrajiny, NPI ČR se mu však systematicky věnuje už od roku 2014.
PODCAST. Učitelkou jsem být nechtěla. Pak jsem zjistila, že je to nejlepší práce na světě
Zdeňka Chocholoušková, garantka podpory nadání z NPI ČR, a Tereza Martínková, ředitelka pražské ZŠ nám. Curieových z Prahy 1, se sešly v podcastu nad společným tématem podpory nadaných dětí.
PODCAST. V mém dětství počítače nebyly. Teď ve škole experimentujeme s AI
Odbornice na umělou inteligenci ve školním prostředí Ivana Böhmová si do podcastu pozvala Libuši Daňhelkovou, ředitelku ZŠ Kořenského v Praze 5. Jejich společným tématem je proces digitalizace školy a také nástup AI.
Jeden den v životě školy jako trvalý projekt
S Jaroslavem Maškem, učitelem a lektorem kurzů pro učitele a ředitele základních a středních škol jsme se vypravili pro inspiraci na základní školu v Dolní Rožínce na Vysočině. Žáci se tu rozhodli, že za pomoci digitálních technologií zdokumentují jeden den v životě školy.