Všechny články

SPECIÁL. Co je kompetence k učení

Osm klíčových kompetencí a dvě základní gramotnosti jsou důležitými stavebními kameny nového Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV). Co konkrétně zahrnuje kompetence k učení a jak se dá rozvíjet v jednotlivých předmětech?

BLOG. Je to příležitost zamyslet se, co a proč učíme

České školství stojí na prahu zásadních změn. Aby revize rámcových vzdělávacích programů nezůstala jen na papíře, desítky škol po celé republice s podporou NPI ověřují nové modelové školní vzdělávací programy. Zkušenosti z pilotního ověřování ukážou cestu a stanou se inspirací pro další školy.

PODCAST. Mediální výchova - AI by neměla dělat za žáky jejich práci. Měla by jim jen asistovat

Horkým tématem současnosti je nástup používání AI ve výuce na základních a středních školách a také její používání samotnými žáky. S Michalem Kaderkou tentokrát debatují Eva Nečasová, spoluzakladatelka iniciativy AI dětem a Ondřej Neumajer, vedoucí Oddělení digitalizace NPI ČR.

PODCAST. Mediální výchova - Cíle mediálního vzdělávání v dnešním světě

Do úvodního dílu podcastu si moderátor Michal Kaderka pozval Jana Jiráka, předního mediálního odborníka, vedoucího katedry mediálních studií Metropolitní univerzity Praha a pedagoga Fakulty sociálních věd UK a Markétu Pastorovou, expertku na kurikulum všeobecného vzdělávání a dlouholetou garantka průřezového tématu mediální výchovy v Národním pedagogickém institutu.

Změna se nesmí zastavit na papíře

O proměně českého školství a podpoře pro učitele a učitelky mluvíme s Leonou Gergelovou Šteigrovou, ředitelkou Odboru kuriklum a další vzdělávání v NPI.

ZÁZNAM KONFERENCE. FutureEdu

Prestižní mezinárodní konference FutureEdu 2025 se zaměřila na téma demokracie, rozvoje občanské kompetence a inkluze.

Výzvy ve vzdělávání v Centru PANT

Pravidelný cyklus otevřených debat v Ostravě se zaměřuje na aktuální výzvy a trendy ve vzdělávání. Prostřednictvím diskuzí s odborníky, pedagogy a zástupci veřejnosti otevíráme zásadní témata, která formují podobu českého školství pro 21. století.

Rostu spolu se svými žáky

Eliška Havránková je zlatnice a učitelka, která spojuje tradiční řemeslo a moderní přístupy. Letos získala ocenění Global Teacher Prize CZ a zdůrazňuje, že žáci potřebují nejen znalosti, ale i schopnost pracovat s chybou.

Učme děti slušnosti a spravedlnosti

Posílit zakotvení lidskosti, demokracie a zároveň odpovědnosti, která jde ruku v ruce se svobodou. Takový by podle Evy Lustigové, dcery Arnošta Lustiga, měl být nadcházející FestivAL100.