Všechny články

Pořád se rád učím nové věci

Letos získal Karel Gamba cenu pro nejinspirativnějšího učitele Česka. Kroměřížský pedagog se studenty rád debatuje a učí je, jak sebou nenechat manipulovat. Jaký je jeho pohled na kompetenčně pojatou výuku a proč se sám vrhl do dalšího studia?

Nemusíme se shodovat, ale musíme si porozumět

Petr Pánek není vystudovaný učitel ani historik, přesto výrazně přispěl k výuce moderních dějin v tuzemských školách. Spolek PANT, který v roce 2007 založil, se dlouhodobě věnuje popularizaci moderních dějin a vzdělávání. Zvídavost a široký záběr jsou charakteristiky, které Petra vystihují, a stejný popis lze použít i na Centrum PANT v Ostravě, které vede. To se stalo od svého založení unikátním vzdělávacím prostorem, který je otevřen pro všechny, kdo chtějí nad důležitými tématy přemýšlet.

Kompetenčně pojatý je i stávající RVP. V čem to nyní bude jiné?

Jak se tvořilo nové kurikulum? Jak jsou na tom čeští žáci a žákyně se základními gramotnostmi? Proč nyní rámcový vzdělávací program předkládáme v informačním systému? Nejen na tyto otázky odpovídají Jiří Nantl, náměstek ministra školství, a Matěj Bulant z Národního pedagogického institutu, hlavní manažer revize RVP.

První setkání v metodickém kabinetu? Okamžitě jsme si osobnostně sedly

Větší spolupráce, sdílení zkušeností a vzájemná podpora přináší do škol novou energii a množství nápadů a překvapivých, neotřelých řešení. Alena Šáfrová vyučuje v Liberci na gymnáziu, Pavlína Hartmanová na základní škole. Seznámily se díky krajskému metodickému kabinetu přírodovědného vzdělávání. Kabinety po celém Česku vznikly v rámci projektu SYPO Národního pedagogického institutu (NPI) a pokračují i dnes.

Vychází nová EduRevue. Stáhnout v PDF si ji můžete už nyní

Do škol za vámi míří nové vydání magazínu EduRevue. Téma nejnovějšího čísla? Kurikulum pro 21. století.

ZÁZNAM DEBATY. Kurikulum pro 21. století

V ostravském centru PANT se 21. listopadu 2024 uskutečnila další ze série debat věnovaných aktuálním výzvám ve vzdělávání. Tématem tentokrát bylo kurikulum pro 21. století. 

Na žáky se sociálním znevýhodněním se dlouho zapomínalo. To se teď naštěstí mění

Škol, které podporují žáky se sociálním znevýhodněním, v posledních letech přibývá. Jak ale takové dítě ve třídě vůbec identifikovat? Pomoci má nová metodika, jejímž autorem je Zbyněk Němec z Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Právě vychází její druhé vydání, rozšířené o kapitoly pro mateřské a střední školy.

ZÁZNAM KONFERENCE. Curriculum 2024

Jaká je budoucnost středního odborného vzdělávání v Česku? Tomuto tématu se věnovala odborná konference Curriculum 2024.

A proč se to mám naučit?

Roman Göttlicher si dal od učení dvanáct let pauzu, během které vedl fitcentrum. Krátce poté, co se vrátil za katedru, získal ocenění pro inspirativní učitele. Jak svoji životní zkušenost z podnikání promítá do výuky? A jak lze podnítit motivaci u žáků i učitelů?