Všechny články

Pracovní stres a zhoršená komunikace s rodiči. Jak vedení škol může podpořit učitele v náročné profesi?

Učitelská profese je jednou z nejvíce stresujících. Vysoké pracovní nároky často vedou k vyčerpání a negativně ovlivňují jak fyzické, tak dušení zdraví pedagogů. Postupem času je jejich povolání stále více zatěžuje.

Ve škole má každý žák zažít úspěch

V rámci třetího ročníku konference Talent City 2024 vystoupí Radko Sáblík, který je ředitelem Smíchovské střední průmyslové školy a gymnázia od roku 2002. Ve škole aplikuje inovativní přístup a do chodu školy i pedagogického sboru zapojuje studenty a absolventy. Jak by podle něj měla škola v 21. století podporovat talentované žáky?

PODCAST. Školní speciální pedagog se umí postarat o každého. I o děti s epilepsií

Ve školách působí čím dál více školních psychologů a speciálních pedagogů, kteří výrazně přispívají k dobrému školnímu klimatu. Martina Brožková, vedoucí oddělení poradenství v NPI, si do podcastu pozvala speciální pedagožku Moniku Novotnou, která sdílí své bohaté zkušenosti a vypráví o tom, jak citlivě, kontinuálně a profesionálně podporovat na základní škole děti s nejrůznějšími znevýhodněními. Včetně těch, které by dříve na základku s ostatními dětmi chodit nemohly.

Talentovaní žáci potřebují podporu ve škole i doma

V rámci třetího ročníku konference Talent City 2024 vystoupí Ota Michálek, tajemník Czech Rocket Society a absolvent University of the West of England. Debata se zaměří na podporu talentovaných žáků a studentů v tuzemských školách. Jak by podle něj měla škola v 21. století podporovat talentované žáky?

ZÁZNAM KONFERENCE. FutureEdu –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ Jak být lepším lídrem

V pražském Operu se 17. září uskutečnil čtvrtý ročník konference FutureEdu, který se tentokrát věnoval pedagogickému leadershipu v kontextu vztahu formálního a neformálního vzdělávání.

PODCAST. Ředitel musí být diplomat. Vyjednáváme se zřizovateli i se zaměstnanci

Martina Podlipná, ředitelka mateřské školy v Líbeznicích, odhaluje zákulisí úspěšného vedení MŠ, kde klíčovou roli hraje diplomatická komunikace se zřizovateli. Podlipná varuje před těmi, kteří buď ignorují potřeby škol, nebo naopak přehnaně zasahují do jejich chodu.

10 nových výzev pro tento školní rok

Každý školní rok staví před učitele a vedení škol nové vzrušující výzvy. Středoškolský pedagog a lektor Jaroslav Mašek dal dohromady seznam těch, které jsou spojeny s rychle se proměňujícím světem digitálních technologií.

Inspirace z Nizozemí: Samostatné děti i školní pes

Navštívit školu BBS Haren Donk en Reit School na jihu Nizozemska je zážitek už jen díky budově, kde sídlí. V minimalisticky pojaté stavbě převládá sklo, přiznaný beton a cihly. V multifunkčním domě jsou kromě základní školy i jesle, kanceláře vedení města, sociální pracovníci či nízkoprahový klub. Právě propojování různých komunit má škola společné i s dalšími „základkami“, které na jaře v Nizozemsku navštívila početná skupina českých odborníků na vzdělávání s Nadačním fondem Eduzměna. Cílem bylo mimo jiné zjistit, jak evropský šampion ve wellbeingu žáků i učitelů o tuto oblast pečuje.

S nástupem AI nabývá vedení lidí naléhavějšího rozměru

V rámci mezinárodní konference FutureEdu, která se letos zaměřuje na téma leadershipu, vystoupí ředitel základní školy v Krnově Karel Handlíř. Jak se podle něj mění role pedagogického lídra v kontextu nových technologií?