Všechny články

Týden pro wellbeing ve škole se blíží

Letošní ročník Týdne pro wellbeing ve škole se uskuteční od 4. - 11. února. Uskuteční se řada seminářů, webinářů, workshopů a online kampaní, ve kterých organizace odborně se zabývající tématem wellbeingu nabídnou školám inspiraci a také a také nasvětlí konkrétní cesty, jak wellbeing a duševní zdraví dětí, mladých lidí i jejich vyučujících ve škole podporovat.

BLOG. Chceme vychovávat povrchní hlupáky?

Nové rámcové vzdělávací programy nejsou hrozbou, ale příležitostí. Pro školy, děti i celou společnost. Připravili jsme sérii článků, které vám pomohou pochopit změny, jež novinka do škol přináší. Autory blogu jsou odborníci z týmu Národního pedagogického institutu (NPI).

Tandemová výuka? Nás i děti učí radosti ze spolupráce

Tandemová výuka je důležitou součástí vize základní školy v pražských Kunraticích. Ve dvou do třídy chodí například Ilona Zapletalová a Tereza Doudová. Má to obrovský přínos nejen pro nás pedagožky, ale hlavně pro děti, říkají.

Skutečný well-being, ani digitální, nemůže nastat v ne-mocné společnosti

Provokace: Recept na hledání wellbeingu je tak trochu jako hledání průměrného člověka. Všichni se od takové představy odrážejí, ale ona ve skutečnosti nemá reálnou podobu. Je to chiméra. A přesto má velký smysl se o ní bavit. Důležité je ale ujasnit si, o čem se vlastně máme bavit.

Nemůžeme spoléhat jen na rodiče

Konference pro wellbeing ve škole s podtitulem „Jak na učení a život v digitální éře" se uskuteční 4. února 2025 v kampusu Masarykovy univerzity. Zeptali jsme se vystupujících řečníků na to, jak by měla škola digitální wellbeing podporovat?

Nesmíme usnout na vavřínech

Konference pro wellbeing ve škole s podtitulem „Jak na učení a život v digitální éře" se uskuteční 4. února 2025 v kampusu Masarykovy univerzity. Zeptali jsme se vystupujících řečníků na to, jak by měla škola digitální wellbeing podporovat?

V digitálním světě postrádáme etiku a ochranu soukromí

Konference pro wellbeing ve škole s podtitulem „Jak na učení a život v digitální éře" se uskuteční 4. února 2025 v kampusu Masarykovy univerzity. Zeptali jsme se vystupujících řečníků na to, jak by měla škola digitální wellbeing podporovat?

Dítě nesmí být jen příjmením v třídní knize

Jak by se ve školách v 21. století mělo pečovat o wellbeing žáků a učitelů? Zeptali jsme se Andrey Cibulkové z Národního pedagogického institutu.

Žáky nejvíce zajímá: kdy přesně se z člověka stává alkoholik

Michaela Duffková, autorka knihy Zápisník alkoholičky, se věnuje osvětě závislosti na alkoholu mezi mladými. Na školách otevírá diskuzi o rizicích nadměrné konzumace a pomáhá studentům lépe porozumět hranici mezi občasným pitím a vznikem závislosti.