Všechny články
BLOG. Aby dětem vydržela radost aneb Plánované změny na 1. stupni ZŠ
Nové rámcové vzdělávací programy nejsou hrozbou, ale příležitostí. Pro školy, děti i celou společnost. Připravili jsme sérii článků, které vám pomohou pochopit změny, jež novinka do škol přináší. Autory blogu jsou odborníci z týmu Národního pedagogického institutu (NPI).
Nebojíme se o problémech mluvit otevřeně
V projektu KOMPAS (Koordinace metodické podpory a spolupráce) se spojují Česká školní inspekce (ČŠI) a NPI, aby pomohly školám, které naléhavě potřebují metodickou podporu. Nahlédli jsme do úspěšné dvouleté spolupráce ředitelky ZŠ Cheb, Kostelní náměstí, Libuše Hladké a vedoucí krajského pracoviště NPI v Karlových Varech Martiny Bělohlávkové.
Nechtěli jsme honit moc zajíců najednou
Jan Kuzebauch je ředitelem základní školy v krušnohorských Kraslicích. Proměnu školního vzdělávacího programu (ŠVP) tu mají na starosti tři samostatné týmy, které se zaměřily na matematiku, anglický jazyk a osobnostní výchovu.
PODCAST. Škola pomáhá – Sociální pedagog už měl být ve školách dávno, míní Kačírková a Šimáček.
Petra Kačírková je ředitelka odboru rodinné politiky, ochrany dětí a sociálního začlenování. Martin Šimáček je na Ministerstvu pro místní rozvoj ředitelem Agentury pro sociální začlenování.
Digitální technologie protínají všechny předměty. Dávno nejsou jen doménou informatiky
Digitální kompetence představují klíčovou dovednost, která sahá mnohem dál než jen k ovládání technologií. Díky nim umíme smysluplně využívat moderní nástroje, kterým také rozumíme a přistupujeme k nim s kritickým myšlením. O tom všem hovoří Eva Fanfulová z Národního pedagogického institutu (NPI).
Učitelská izolace není nutná. Kabinety jsou cestou ke spolupráci
„Metodické kabinety pomáhají učitelům. Sdílení zkušeností šetří čas a přináší nové podněty,“ říká Hana Chytrá, dlouholetá učitelka biologie a chemie na Gymnáziu v Blovicích. Jak spolupráce v kabinetu vypadá v praxi a co učitelům přináší?
Z lavic do přírody
Kateřina Čiháková je garantkou přírodopisu v Národním pedagogickém institutu. V rozhovoru popisuje, proč je důležité učit venku, jaké výzvy čekají na učitele v rámci nového RVP a jak zapojit žáky do řešení reálných problémů.
Chtěli jsme náš ŠVP trochu provětrat. Dávno neodpovídal realitě
Velkou sídlištní základní školu v pražských Modřanech vede Ondřej Lněnička od roku 2017. Proč se před časem rozhodl překopat školní vzdělávací program (ŠVP) a co se díky tomu dozvěděl o práci svého týmu?
PODCAST. Škola pomáhá – Nikdy nehodnoťte děti podle jejich rodičů, říká Tomáš Hradil
V šestém díle si Tomáš Machalík povídá se starostou Krnova Tomášem Hradilem. Krnov bývá často zmiňován jako příklad dobré praxe podpory rovných příležitostí pro všechny děti.