6. 8. 2025
Výzvy ve vzdělávání v Centru PANT
Redakce
Pravidelný cyklus otevřených debat v Ostravě se zaměřuje na aktuální výzvy a trendy ve vzdělávání. Prostřednictvím diskuzí s odborníky, pedagogy a zástupci veřejnosti otevíráme zásadní témata, která formují podobu českého školství pro 21. století.
AI jako příležitost
Diskuze nabízí inspiraci, jak může AI přispět ke kvalitnímu vzdělávání, usnadnit práci učitelům, podpořit rozvoj dovedností žáků a pomoci rodičům lépe navigovat své děti v digitálním světě.
Kvalita školního stravování
Školní stravování je klíčovým faktorem ovlivňujícím zdraví, výživu a celkovou pohodu dětí. Jaká je aktuální kvalita školních obědů, jejich nutriční hodnota, chuťová atraktivita i ekonomická dostupnost?
Duševní zdraví dětí
Výzkum realizovaný Národním ústavem duševního zdraví v roce 2023 ukázal, že 40 % dětí na základních školách vykazuje známky střední až těžké deprese a 30 % dětí se potýká s úzkostmi. Jak je podpořit?
Kurikulum pro 21. století
Jak velká čeká školství systémová změna? Připraví kompetenčně pojaté kurikulum žáky na život v 21. století? A zvládnout nové pojetí RVP ZV učitelé a ředitelé úspěšně implementovat?
Uvádějící učitel
Debata s podtitulem "co může potkat začínající pedagogy ve školní praxi" se zaměřuje na výzvy a nástrahy, kterým čelí začínající učitelé při svých prvních krocích ve školní praxi.
Wellbeing
Co je to vlastně wellbeing? Které podmínky jsou pro wellbeing ve škole důležité a jak jej můžeme systémově podpořit? Jak reagovat na zvyšující se podíl žáků s duševním onemocnění?
Vedeme školu
Ředitel, jakožto pedagogický leader, podporuje profesní růst školy a jako klíčový aktér může zásadně ovlivnit kvalitu vzdělání žáků i klima školy. Co je vůbec pedagogický leadership? Jak by měl vypadat ředitel školy 21. století?
Zapojme všechny
Již devatenáctým rokem je běžná základní škola povinna přijmout žáka se speciálními potřebami a zajistit mu maximální možnou podporu během jeho vzdělávání. Jak se na českých školách daří inkluzi naplňovat a proč tento termín stále budí vášně?
Výzvy ve vzdělávání pro 21. století
Jak chystané změny rámcového vzdělávacího programu reagují na výzvy moderní doby? Jaké nároky budou klást na učitele, žáky, rodiče? A promítají se do nich zkušenosti z úspěšných vzdělávacích systémů v zahraničí?