Všechny články

Nadané děti si samy nepomohou

Ačkoliv by podle propočtů mělo být na základních a středních školách zhruba 150 tisíc nadaných dětí, MŠMT jich eviduje asi 4200. Na vině je nedostatečná identifikace těchto dětí nebo také to, že jsou představy o nadaných žácích zatíženy řadou mýtů.

Jsem most mezi školou a rodinou, říká sociální pedagog

Co všechno obnáší práce sociálního pedagoga ve škole? Jiří Daněk, který už jedenáct let působí na ZŠ Boženy Němcové v Přerově, popisuje každodenní výzvy i význam této profese. Mluví o práci s traumatizovanými dětmi, o řešení konfliktů i podpoře učitelů. A vysvětluje, proč někdy nezbývá než zaklepat na dveře rodin, které s ním nechtějí komunikovat. 

ZÁZNAM DEBATY: AI jako příležitost

Devátá debata v ostravském Centru PANT se zaměřila na AI jako příležitost pro učitele, rodiče a děti.

Sociální pedagog? Už měl být dávno!

Petra Kačírková a Martin Šimáček jsou klíčoví lidé na klíčových místech ve státní správě České republiky. Jejich resorty mají na starosti podporu dětí a rodin, které čelí sociálnímu vyloučení.

BLOG. Neděláme revoluci, školy už změnami žijí

Nové rámcové vzdělávací programy nejsou hrozbou, ale příležitostí. Pro školy, děti i celou společnost. Připravili jsme sérii článků, které vám pomohou pochopit změny, jež novinka do škol přináší. Autory blogu jsou odborníci z týmu Národního pedagogického institutu (NPI).

BLOG. Nové RVP už jen digitálně

Nové rámcové vzdělávací programy nejsou hrozbou, ale příležitostí. Pro školy, děti i celou společnost. Připravili jsme sérii článků, které vám pomohou pochopit změny, jež novinka do škol přináší. Autory blogu jsou odborníci z týmu Národního pedagogického institutu (NPI).

Škola má být místem, kde mizí nerovnosti

Jak může škola v 21. století pomoci se snižováním sociálních nerovností žáků? Zeptali jsme se Kláry Šimáčkové Laurenčíkové, vládní zmocněnkyně pro lidská práva.

Hodnoty jsou klíč

Jak může škola v 21. století pomoci se snižováním sociálních nerovností žáků? Zeptali jsme se Tomáše Machalíka z NPI, ředitele odboru Podpora žáků, poradenství a společné vzdělávání.

V Altu jdeme více do hloubky

Jitka Kmentová do loňského školního roku vedla Gymnázium Na Zatlance v Praze 5. V roli ředitelky byla celých 20 let a během této doby vznikl na státním gymnáziu unikátní program Alt, který dodává gymnaziálnímu studiu nový rozměr.