Všechny články
Umíme pracovat s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami
Fakultní mateřská škola Sluníčko pod střechou sídlí na pražských Lužinách. Jedna čtvrtina dětí, která do ní dochází, mluví jinak než česky. Podle ředitelky Petry Ristić se v průběhu let stala školka stojící uprostřed velkého sídliště místem, které je vstřícné ke všem dětem bez rozdílu.
Zodpovědnost, respekt, bezpečí. Hlavní hodnoty si určili sami učitelé
Základní škola v Benešově nad Ploučnicí patří k těm, které se rozhodly řešit výchovné problémy svých žáků jinak než pouze napomínáním, poznámkami a jinými tresty. Místo toho jim učitelé pečlivě vysvětlují školní pravidla, učí je, jaké chování se po nich vyžaduje, a umí ocenit, když se to žákům daří. Ředitel školy Jakub Zelený věří, že je to efektivnější cesta, a snaží se o tom postupně přesvědčit i celý svůj učitelský sbor.
ZAPOJME VŠECHNY. Tipy ze všech stran
Svět českého vzdělávání je povzbudivě činorodý, živý a kreativní. Existuje celá řada projektů a aktivit, které pomáhají na lokální i celostátní úrovni. Oslovili jsme odborníky a kolegy, kteří se spolu s námi podílejí na kampani Měníme osnovy, aby nám dali tipy na projekty, které přispívají k tomu, aby každý žák mohl ve škole zažít úspěch.
Pětadvacet stejných „robotů“ bych ve třídě nechtěla
Andrea Tláskalová učí na prvním stupni v Základní škole J. V. Sládka Zbiroh a zároveň působí jako výchovná poradkyně a speciální pedagožka. Ráda s dětmi pracuje ve skupinách. A na čerstvém vzduchu.
Digitální technologie pomáhají růst všem dětem bez rozdílu
Pro některé školy jsou digitální technologie zatím strašákem. To ovšem neplatí o základní škole v Ludgeřovicích u Ostravy, jejíž ředitel Karel Moric věří, že brzy budou suplovat i roli klasických učebnic.
Publikace Desatero učitelům ukazuje směr
Pozitivní klima ve třídě, výuka srozumitelná pro všechny žáky a diferencovaná výuka. To jsou témata, s nimiž učitelům i asistentům pedagoga poradí materiál Desatero úspěšné práce s heterogenní třídou. Jeho spoluautorkou je vedoucí Oddělení společného vzdělávání NPI ČR Renata Votavová.
Pečujeme o nadané žáky i o jejich učitele
Zdeňka Chocholoušková působí v NPI ČR jako garantka podpory nadání. Co škola získá, když se jí podaří nadané žáky identifikovat a pracovat s nimi?
Propojujeme vzdělávací komunity
Učitelé i ředitelé stojí o stáže na jiných školách, které jim umožní nahlédnout pod pokličku, říká koordinátorka krajských pracovišť NPI ČR Bohumila Kobrlová. Jak se krajská pracoviště stávají vzdělávacími huby? A kdy může učitel či ředitel zažít aha moment?