Všechny články

Jak má vypadat škola 21. století?

Vychází nové vydání magazínu EduRevue, jehož tématem je kurikulum. Proto jsme se zeptali Ireny Fričové, jak by měla škola v 21. století vypadat.

Výročí 17. listopadu? Ve školách může oživit hodiny moderní historie

„Naším cílem je dostat téma moderní historie a aktuálních společenských otázek do škol," říká Bára Stárek, která již několik let organizuje v Praze oslavy 17. listopadu, jichž se účastní kolem 100 tisíc lidí.

Lycea by rozhodně neměla být „malými gymnázii“

O změnách a trendech ve středoškolském vzdělávání, kapacitě škol a inovaci oborové soustavy jsme mluvili s náměstkem ministra školství Jiřím Nantlem a s Matějem Bulantem, ředitelem odboru Kurikulum odborného vzdělávání, kariérového poradenství a dalšího vzdělávání v Národním pedagogickém institutu.

ZÁZNAM DEBATY. Jak pomůže uvádějící učitel?

Říjnová debata v ostravském centru PANT se zaměřila na výzvy a nástrahy, kterým čelí začínající učitelé a učitelky při svých prvních krocích ve školní praxi. Jak pomůže uvádějící učitel?

Spustili jsme velkou Mapu spádovosti, pomozte nám ji ještě vylepšit

Spádové oblasti základních škol ve třech stovkách největších měst Česka ukazuje nová Mapa spádovosti. Užitečná je nejen pro rodiče, ale i pro zřizovatele, vedení škol a experty na vzdělávání. Do budoucna počítáme s rozšířením o mateřské školy, říká Tomáš Machalík z Národního pedagogického institutu (NPI).

Design učebních pomůcek je stejně důležitý jako obsah

V oblasti vzdělávání sehrává grafický design klíčovou roli. Ať se nám učebnice líbí, nebo ne, při školní výuce jde především o to, jak jsou informace žákům prezentovány a jak efektivně je přijímají. V tomto směru má design učebnic a vzdělávacích pomůcek podstatný význam.

Kudy vede cesta k odolné společnosti?

Škola není jen o čtení, psaní a počítání. Učí také tomu, jak spolu žít, navazovat vztahy, jak se orientovat v čím dál tím komplikovanějším světě, překonávat překážky, stát se platným členem společnosti. Tématu odolnosti jednotlivce a celé společnosti v kontextu vzdělávání se bude věnovat letošní konference Úspěch pro každého žáka, která se uskuteční 15. října v pražském Centru současného umění DOX.

Naší doménou je síťování napříč celým krajem

Národní pedagogický institut (NPI) má pracoviště ve všech krajských městech. V čem je výjimečné to ostravské, popisuje jeho vedoucí Tereza Krčíková.

Pracovní stres a zhoršená komunikace s rodiči. Jak vedení škol může podpořit učitele v náročné profesi?

Učitelská profese je jednou z nejvíce stresujících. Vysoké pracovní nároky často vedou k vyčerpání a negativně ovlivňují jak fyzické, tak dušení zdraví pedagogů. Postupem času je jejich povolání stále více zatěžuje.