Všechny články
PODCAST. Děti jsou pořád stejné, jen se přesunuly do virtuálního světa
Děti jsou pořád stejné, mění se u nich pouze vnější prostředí, ve kterém se formují. S tímto názorem profesora Zdeňka Matějčka souhlasí i první host čtvrté série KYBcastu, expert na rizikové chování Martin Kaliba. Zdůrazňuje, že děti je potřeba vést ke kritickému myšlení a vysvětlovat jim, proč je určité chování nebezpečné.
Nejúspěšnější evropská značka produktu ve vzdělání a na trhu práce? To je Europass
„V NPI nabízíme žákům služby, díky kterým mohou jednoduše v rámci celé EU popsat, co umí. A učitelé mohou být průvodci, kteří jednoduše sledují a kontrolují správu jejich kariérní cesty,“ říká Irena Palánová, vedoucí Národního centra Europass ČR.
PODCAST. Půjdeme cestou Francie, nebo dáme mobilům šanci?
Vracíme se o několik kroků zpět, nebo jsme našli správnou a doposud málo vyšlapanou cestičku k modernímu vzdělávání? Nad tím se v podcastu KYBcast zamýšlí Václav Maněna a Pavel Matějíček. Ačkoliv vnímají potenciál mobilů při studiu, jedním dechem podotýkají, že řada zemí se vydala cestou restrikcí.
Nemůžeme učit stylem Marie Terezie
Gymnázium Na Zatlance je známé svou otevřeností k inovacím a důrazem na spolupráci mezi učiteli a studenty. Jak se daří budovat učící se komunitu a proč je důležité myslet na wellbeing učitelů? O tom jsme si povídali s ředitelkou školy Dagmar Škorpíkovou.
Jak se pozná dobrá škola? Když se firmy o absolventy perou
Střední odbornou školu v Sezimově Ústí založil před pětaosmdesáti lety podnikatel Jan Antonín Baťa. Vychovávala zaměstnance pro jeho jihočeskou strojírnu. Dnes se škola vedle strojírenství zaměřuje i na informatiku, elektrotechniku nebo ekonomii. Sedmým rokem ji vede Lenka Hrušková.
Pomáhat školám s novými ŠVP je obrovská výzva
Národní pedagogický institut má pracoviště ve všech krajských městech. V čem je výjimečné to plzeňské, popisuje jeho vedoucí Pavla Chocholová.
Pusťte si debatu o duševním zdraví dětí
Únorová debata v ostravském centru PANT je zaměřená na téma duševního zdraví, prevenci i wellbeing ve školách.
Devadesátá léta očima dnešních mladých lidí
Ve spolupráci s analytickým ústavem STEM Knihovna Václava Havla uskutečnila průzkum mezi mladými ve věku 15 - 20 let o devadesátých letech.
Střední škola není ostrov. Spolupracujeme s univerzitami i mateřskými školami
Chemickou průmyslovku s přírodovědným lyceem v Brně vede Vilém Koutník už od roku 1996. V letošním školním roce škola otevřela druhou budovu a rozšířila se o gymnázium s chemickým zaměřením. Jak vznikal unikátní školní vzdělávací program a jak se dají pro přírodní vědy nadchnout děti z mateřských škol?