Všechny články
Jsem most mezi školou a rodinou, říká sociální pedagog
Co všechno obnáší práce sociálního pedagoga ve škole? Jiří Daněk, který už jedenáct let působí na ZŠ Boženy Němcové v Přerově, popisuje každodenní výzvy i význam této profese. Mluví o práci s traumatizovanými dětmi, o řešení konfliktů i podpoře učitelů. A vysvětluje, proč někdy nezbývá než zaklepat na dveře rodin, které s ním nechtějí komunikovat.
ZÁZNAM DEBATY: AI jako příležitost
Devátá debata v ostravském Centru PANT se zaměřila na AI jako příležitost pro učitele, rodiče a děti.
Sociální pedagog? Už měl být dávno!
Petra Kačírková a Martin Šimáček jsou klíčoví lidé na klíčových místech ve státní správě České republiky. Jejich resorty mají na starosti podporu dětí a rodin, které čelí sociálnímu vyloučení.
BLOG. Neděláme revoluci, školy už změnami žijí
Nové rámcové vzdělávací programy nejsou hrozbou, ale příležitostí. Pro školy, děti i celou společnost. Připravili jsme sérii článků, které vám pomohou pochopit změny, jež novinka do škol přináší. Autory blogu jsou odborníci z týmu Národního pedagogického institutu (NPI).
BLOG. Nové RVP už jen digitálně
Nové rámcové vzdělávací programy nejsou hrozbou, ale příležitostí. Pro školy, děti i celou společnost. Připravili jsme sérii článků, které vám pomohou pochopit změny, jež novinka do škol přináší. Autory blogu jsou odborníci z týmu Národního pedagogického institutu (NPI).
Škola má být místem, kde mizí nerovnosti
Jak může škola v 21. století pomoci se snižováním sociálních nerovností žáků? Zeptali jsme se Kláry Šimáčkové Laurenčíkové, vládní zmocněnkyně pro lidská práva.
Hodnoty jsou klíč
Jak může škola v 21. století pomoci se snižováním sociálních nerovností žáků? Zeptali jsme se Tomáše Machalíka z NPI, ředitele odboru Podpora žáků, poradenství a společné vzdělávání.
V Altu jdeme více do hloubky
Jitka Kmentová do loňského školního roku vedla Gymnázium Na Zatlance v Praze 5. V roli ředitelky byla celých 20 let a během této doby vznikl na státním gymnáziu unikátní program Alt, který dodává gymnaziálnímu studiu nový rozměr.
BLOG. Aby dětem vydržela radost aneb Plánované změny na 1. stupni ZŠ
Nové rámcové vzdělávací programy nejsou hrozbou, ale příležitostí. Pro školy, děti i celou společnost. Připravili jsme sérii článků, které vám pomohou pochopit změny, jež novinka do škol přináší. Autory blogu jsou odborníci z týmu Národního pedagogického institutu (NPI).
 
   
   
   
   
   
   
   
  