Revize RVP

Stovky odborníků pracovaly v uplynulých letech na nových Rámcových vzdělávacích programech. Výsledkem společné práce nesmí být pouze kvalitně zpracovaný odborný dokument. Je mu třeba také ve školách vdechnout život.

Jak začít s učením venku?

Návrh revize RVP ZV představuje v oblasti přírodovědného vzdělávání odklon od taxonomického pojetí výuky. Vychází z přístupu založeného na tzv. big ideas of science, jako jsou evoluce, rozmanitost, dědičnost aj. Kde mají učitelé hledat inspiraci nebo rovnou zpracované metodické návody?

ZÁZNAM DEBATY. Jak na wellbeing ve škole?

V ostravském centru PANT se v květnu 2024 uskutečnila další ze série debat věnovaných aktuálním výzvám ve vzdělávání. Tématem byl tentokrát wellbeing.

Spolupráce učitelů přináší do škol novou inspiraci

Síla pozitivní energie, kterou dokáže vyprodukovat skupina učitelů a učitelek, je neuvěřitelná, říká Monika Šimonová, zástupkyně hlavního manažera projektu IPs Podpora kurikulární práce škol (zkráceně IPs Kurikulum). Spolupráce mezi učiteli v metodických kabinetech může podle ní do škol přinést jiný pohled na výuku a novou inspiraci. Spolupráce mezi učiteli obecně může pozitivně ovlivnit také klima ve škole a vztahy mezi učiteli, mezi učiteli a žáky i mezi rodiči a učiteli.

ZAPOJME VŠECHNY. Tipy ze všech stran

Svět českého vzdělávání je povzbudivě činorodý, živý a kreativní. Existuje celá řada projektů a aktivit, které pomáhají na lokální i celostátní úrovni. Oslovili jsme odborníky a kolegy, kteří se spolu s námi podílejí na kampani Měníme osnovy, aby nám dali tipy na projekty, které přispívají k tomu, aby každý žák mohl ve škole zažít úspěch.

Propojujeme vzdělávací komunity

Učitelé i ředitelé stojí o stáže na jiných školách, které jim umožní nahlédnout pod pokličku, říká koordinátorka krajských pracovišť NPI ČR Bohumila Kobrlová. Jak se krajská pracoviště stávají vzdělávacími huby? A kdy může učitel či ředitel zažít aha moment?

PODCAST. Měním svoji školu, už nemusím lhát do třídnice

Odborník na vzdělávání Karel Tomek si do nového podcastu EduRevue: Mezi námi pozval ředitelku malotřídní ZŠ Horní Kruty Petru Procházkovou. Hlavním tématem rozhovoru je cesta k novému školnímu vzdělávacímu programu takřka od nuly.

ZÁZNAM DEBATY. Výzvy ve vzdělávání pro 21. století

V ostravském PANTu proběhla první ze série debat věnovaných výzvám ve vzdělávání, revizi rámcových vzdělávacích programů (RVP) i aktuálním trendům moderního vzdělávání. Pozvání do debaty přijal Matěj Bulant, který je garantem revizí RVP, a Bob Kartous, propagátor modernizace českého vzdělávacího systému.

Nebát se používat vlastní rozum

Škola jako průvodce budoucí generace