Revize RVP
Stovky odborníků pracovaly v uplynulých letech na nových Rámcových vzdělávacích programech. Výsledkem společné práce nesmí být pouze kvalitně zpracovaný odborný dokument. Je mu třeba také ve školách vdechnout život.
Propojujeme vzdělávací komunity
Učitelé i ředitelé stojí o stáže na jiných školách, které jim umožní nahlédnout pod pokličku, říká koordinátorka krajských pracovišť NPI ČR Bohumila Kobrlová. Jak se krajská pracoviště stávají vzdělávacími huby? A kdy může učitel či ředitel zažít aha moment?
PODCAST. Měním svoji školu, už nemusím lhát do třídnice
Odborník na vzdělávání Karel Tomek si do nového podcastu EduRevue: Mezi námi pozval ředitelku malotřídní ZŠ Horní Kruty Petru Procházkovou. Hlavním tématem rozhovoru je cesta k novému školnímu vzdělávacímu programu takřka od nuly.
ZÁZNAM DEBATY. Výzvy ve vzdělávání pro 21. století
V ostravském PANTu proběhla první ze série debat věnovaných výzvám ve vzdělávání, revizi rámcových vzdělávacích programů (RVP) i aktuálním trendům moderního vzdělávání. Pozvání do debaty přijal Matěj Bulant, který je garantem revizí RVP, a Bob Kartous, propagátor modernizace českého vzdělávacího systému.
Jde to i ve třídě s třiceti dětmi
Barbora Heřmanová začínala jako asistentka pedagoga a sama se před třídu postavila až později. Byla to skvělá průprava. „Tuhle zkušenost bych doporučila zažít každému učiteli,“ říká pedagožka ze soukromé základní školy Mozaika v Rychnově nad Kněžnou. Vyučuje na prvním stupni a v roce 2021 byla vyhlášena nejinspirativnější učitelkou Česka.
Učitelská profese je stálé hledání
Daniel Pražák učí přírodopis a dějepis na pražské základní škole. V roce 2022 se umístil v soutěži Global Teacher Prize v kategorii inspirativní učitel. A inspirace je s Danielem spjatá stejně silně jako kočka Dis a učitelský optimismus. O tom, jaké byly jeho začátky i jakým způsobem učí dnes, jsme si povídali v následujícím rozhovoru.