Revize RVP

Stovky odborníků pracovaly v uplynulých letech na nových Rámcových vzdělávacích programech. Výsledkem společné práce nesmí být pouze kvalitně zpracovaný odborný dokument. Je mu třeba také ve školách vdechnout život.

Jde to i ve třídě s třiceti dětmi

Barbora Heřmanová začínala jako asistentka pedagoga a sama se před třídu postavila až později. Byla to skvělá průprava. „Tuhle zkušenost bych doporučila zažít každému učiteli,“ říká pedagožka ze soukromé základní školy Mozaika v Rychnově nad Kněžnou. Vyučuje na prvním stupni a v roce 2021 byla vyhlášena nejinspirativnější učitelkou Česka.

Učitelská profese je stálé hledání

Daniel Pražák učí přírodopis a dějepis na pražské základní škole. V roce 2022 se umístil v soutěži Global Teacher Prize v kategorii inspirativní učitel. A inspirace je s Danielem spjatá stejně silně jako kočka Dis a učitelský optimismus. O tom, jaké byly jeho začátky i jakým způsobem učí dnes, jsme si povídali v následujícím rozhovoru.

Odvaha dělat chyby. A učit se z nich

Vzdělávání – věc veřejná!

Školy jako dílny lidskosti

MĚNÍME OSNOVY. Tipy ze všech stran

Svět českého vzdělávání je povzbudivě činorodý, živý a kreativní. Existuje celá řada projektů a aktivit, které pomáhají na lokální i celostátní úrovni. Skutečná změna musí přijít kombinací systémových změn a činorodé energie odspoda, dobře pojmenovaných výzev každodennosti a jejich kreativním řešením. Oslovili jsme odborníky a kolegy, kteří se spolu s námi podílejí na kampani Měníme osnovy, aby nám dali tipy na jedinečné vzdělávací projekty, bez jejichž nasazení a přispění se české vzdělávání neobejde.

Jak se točí dobrá škola

Každý si ji představuje jinak a každý by o ni stál. O dobrou školu. V Česku je inspirativních veřejných škol řada, spojuje je to, že se o něco usilovně snaží a někam směřují. Jejich příběhy vypráví nová dokumentární série Jak se dělá dobrá škola, která vznikla v České televizi. Jako autor námětu a scenárista se na ní podílel Tomáš Feřtek.

Wellbeing? Když se ráno všichni do školy těší

Eliška Pácaltová je průvodkyní základních a mateřských škol v rámci projektu Eduzměna Kutnohorsko. Jakou podporu nejvíce vítají učitelé, ředitelé a zřizovatelé škol? Co podle jejích přímých zkušeností z terénu všichni aktéři potřebují, aby se školy mohly rozvíjet?

Tandemová výuka. S kolegyní se výborně vykrýváme

Na základní škole v severočeském Dubí působí Adéla Hufová třináctým rokem. Je propagátorkou badatelské výuky a také užší spolupráce mezi učiteli. A to nejen v rámci jedné školy, ale i celého regionu.