My jsme NPI
Národní pedagogický institut České republiky je servisní organizací českého systému předškolního, základního a středního vzdělávání. Nabízí pečlivě promyšlené a důkladně navržené nástroje, které podporují školní týmy i jednotlivé učitele.
Podporujme potenciál každého dítěte
O podpoře NPI ČR, kterou poskytuje učitelům a dalším pedagogickým i nepedagogickým pracovníkům při práci s heterogenním kolektivem, jsme mluvili s Andreou Cibulkovou, ředitelkou odboru Podpora žáků, poradenství a společné vzdělávání.
Zaměřujeme se na duševní zdraví
Martina Brožková v NPI ČR působí jako vedoucí Oddělení poradenství. Velkým tématem, jemuž se nyní se svým týmem věnuje, je duševní zdraví. Žáků i pedagogů.
Důležité je sdílení dobré praxe i obav
Halka Smolová Závorová je hlavní garantkou podpory pedagogů pracujících s dětmi/žáky cizinci v NPI ČR. Téma se dostalo do popředí zájmu v souvislosti s uprchlickou vlnou z Ukrajiny, NPI ČR se mu však systematicky věnuje už od roku 2014.
ZÁZNAM DEBATY. Výzvy ve vzdělávání pro 21. století
V ostravském PANTu proběhla první ze série debat věnovaných výzvám ve vzdělávání, revizi rámcových vzdělávacích programů (RVP) i aktuálním trendům moderního vzdělávání. Pozvání do debaty přijal Matěj Bulant, který je garantem revizí RVP, a Bob Kartous, propagátor modernizace českého vzdělávacího systému.
Strach z umělé inteligence? Potkávám spíš nadšené učitele, říká IT expert Maněna
Umělé inteligence (AI) není potřeba se bát, ale měli bychom se mít na pozoru, k čemu ji kdo používá. Stejně jako dynamit totiž může mít pozitivní i negativní vliv, říká IT expert a středoškolský pedagog Václav Maněna. V rozhovoru pro Národní pedagogický institut ČR popisuje, jak k nové technologii přistupují učitelé, nebo jak by se měla proměnit výuka v digitální době. A zabrousí i do témat digitálních závislostí nebo svého podcastu KYBcast, který vede s kolegou Pavlem Matějíčkem.
Pomáháme učitelům s AI
Nebojte se začít umělou inteligenci ve škole používat, radí Ivana Böhmová, koordinátorka pro oblast AI ve vzdělávání v NPI ČR.
Poradíme, jak vyučovat v heterogenní třídě
Natáčeli jsme pro vás příklady inspirativní pedagogické práce s pestrou třídou ve školách po celém Česku. Vznikly rozhovory s řediteli, učiteli, asistenty i žáky. Pořádali jsme webináře pro detailnější předání know-how. A to všechno proto, abychom ukázali, že výuka nastavená podle zásad heterogenity vede k tomu, že žáci pracují mnohem samostatněji a radostněji než dříve.
Kybersvět není spouštěč, ale zesilovač. Naučme děti užívat technologie k jejich prospěchu a zdraví
Technologie samy o sobě nejsou dobré nebo špatné, záleží na tom, jak a k čemu je využíváme. Většina toho, co se děje online, je jen zrcadlem toho, co se děje offline. V kyberprevenci je klíčová vzájemná důvěra dětí a rodičů, ale i učitel může sehrát významnou roli. Pouhými zákazy děti spíše vystavujeme větší zranitelnosti.
Děláme z ředitelů lídry školy
Dobrý ředitel dělá dobrou školu. Dvouletý kurz Lídr školy vstoupil do své druhé poloviny. Jak první rok hodnotí lektorka Hana Vellánová?