Vedení školy
Dobrou školu dělá dobré vedení. Potřebujeme osobnosti, které umí smysluplně určovat dlouhodobé směřování školy a vytvářet její příznivé klima. Ředitele a ředitelky, kteří dokáží nadchnout zaměstnance a rodiče pro společnou vizi.
PODCAST. Lídr školy mě nadchnul. Teď se to učím předat kolegům
Dvouleté kvalifikační studium ředitelů Lídr školy právě nabírá nové studenty do dalšího běhu. Z programu zároveň vycházejí jeho první absolventi. Co všechno si odnášejí do praxe? Jak se změnilo jejich myšlení a jak to ovlivňuje školu, v níž pracují? Lektorka Lídra školy Jaroslava Janů se ptá studenta programu Jakuba Kořínka, zástupce ředitele Akademie ve Světlé nad Sázavou.
Ředitele v rámci studia propojujeme s jejich kolegy z regionu
Kvalifikační studium Ředitel manažer nabízí NPI ČR ve všech krajských městech. Kurz představuje manažerka Tereza Halouzková. O jaká témata mají začínající ředitelé a ředitelky největší zájem? A jak hodnotí možnost zúčastnit se stáží ve školách a školských zařízeních, které vedou jejich zkušenější kolegové?
PODCAST. V českých školách se dějí skvělé věci. Nenechávejme si to pro sebe
Dobrou školu dělá dobrý ředitel, slýcháváme velmi často. A výjimečnou školu? Šéfredaktorka magazínu EduRevue Markéta Beková si do studia pozvala hned dvě silné ředitelské osobnosti, Radko Sáblíka a Jakuba Zeleného. Jaké přístupy k žákům spojují tyto dva lídry velmi odlišných škol? A jak přistupují ke svým kolegům?
Chceme ředitelům maximálně rozšířit obzory
„Připravujeme ředitele, aby pomáhali dětem a učitelům ve škole růst,“ říká manažerka projektu Lídr školy Kristýna Sovinská.
Neříkejte, že to na vás zbylo, radím kolegům
Pavel Koc, ředitel Základní školy Josefa Kajetána Tyla a Mateřské školy Písek, napsal v roce 2016 bakalářskou práci o fenoménu uvádějícího ředitele. Popisoval v ní, jakým způsobem může stávající ředitel uvést svého nástupce do funkce. Toto téma si vybral proto, že to sám zažil.