Vedení školy

Dobrou školu dělá dobré vedení. Potřebujeme osobnosti, které umí smysluplně určovat dlouhodobé směřování školy a vytvářet její příznivé klima. Ředitele a ředitelky, kteří dokáží nadchnout zaměstnance a rodiče pro společnou vizi.

Práce ředitele? Nikdy nekončící cesta

PODCAST. Lídr školy mě nadchnul. Teď se to učím předat kolegům

Dvouleté kvalifikační studium ředitelů Lídr školy právě nabírá nové studenty do dalšího běhu. Z programu zároveň vycházejí jeho první absolventi. Co všechno si odnášejí do praxe? Jak se změnilo jejich myšlení a jak to ovlivňuje školu, v níž pracují? Lektorka Lídra školy Jaroslava Janů se ptá studenta programu Jakuba Kořínka, zástupce ředitele Akademie ve Světlé nad Sázavou.

Novodobí hrdinové

Ředitele v rámci studia propojujeme s jejich kolegy z regionu

Kvalifikační studium Ředitel manažer nabízí NPI ČR ve všech krajských městech. Kurz představuje manažerka Tereza Halouzková. O jaká témata mají začínající ředitelé a ředitelky největší zájem? A jak hodnotí možnost zúčastnit se stáží ve školách a školských zařízeních, které vedou jejich zkušenější kolegové?

Klíčová je jasná vize

Jak by měl vypadat ředitel školy 21. století?

PODCAST. V českých školách se dějí skvělé věci. Nenechávejme si to pro sebe

Dobrou školu dělá dobrý ředitel, slýcháváme velmi často. A výjimečnou školu? Šéfredaktorka magazínu EduRevue Markéta Beková si do studia pozvala hned dvě silné ředitelské osobnosti, Radko Sáblíka a Jakuba Zeleného. Jaké přístupy k žákům spojují tyto dva lídry velmi odlišných škol? A jak přistupují ke svým kolegům?

Chceme ředitelům maximálně rozšířit obzory

„Připravujeme ředitele, aby pomáhali dětem a učitelům ve škole růst,“ říká manažerka projektu Lídr školy Kristýna Sovinská.

Neříkejte, že to na vás zbylo, radím kolegům

Pavel Koc, ředitel Základní školy Josefa Kajetána Tyla a Mateřské školy Písek, napsal v roce 2016 bakalářskou práci o fenoménu uvádějícího ředitele. Popisoval v ní, jakým způsobem může stávající ředitel uvést svého nástupce do funkce. Toto téma si vybral proto, že to sám zažil.