Škola pro 21. století

Jak zajistit úspěch pro každého žáka? Jaké vlastnosti by měl mít ideální ředitel pro 21. století? A jak by měla vypadat škola, kam bude každý rodič s důvěrou posílat své děti? Tyhle otázky pokládáme klíčovým hráčům českého vzdělávacího systému i dalším osobnostem.

Jak má vypadat škola 21. století?

Vychází nové vydání magazínu EduRevue, jehož tématem je kurikulum. Proto jsme se zeptali Ireny Fričové, jak by měla škola v 21. století vypadat.

Kudy vede cesta k odolné společnosti?

Škola není jen o čtení, psaní a počítání. Učí také tomu, jak spolu žít, navazovat vztahy, jak se orientovat v čím dál tím komplikovanějším světě, překonávat překážky, stát se platným členem společnosti. Tématu odolnosti jednotlivce a celé společnosti v kontextu vzdělávání se bude věnovat letošní konference Úspěch pro každého žáka, která se uskuteční 15. října v pražském Centru současného umění DOX.

Talentovaní žáci potřebují podporu ve škole i doma

V rámci třetího ročníku konference Talent City 2024 vystoupí Ota Michálek, tajemník Czech Rocket Society a absolvent University of the West of England. Debata se zaměří na podporu talentovaných žáků a studentů v tuzemských školách. Jak by podle něj měla škola v 21. století podporovat talentované žáky?

S nástupem AI nabývá vedení lidí naléhavějšího rozměru

V rámci mezinárodní konference FutureEdu, která se letos zaměřuje na téma leadershipu, vystoupí ředitel základní školy v Krnově Karel Handlíř. Jak se podle něj mění role pedagogického lídra v kontextu nových technologií?

Musíme rozvíjet vůdčí schopnosti našich pedagogů

V rámci mezinárodní konference FutureEdu 2024 vystoupí britský velvyslanec v Česku Matt Field. Zaměří se na roli pedagogického leadershipu ve vztahu k výzvám 21. století.

Technologie přináší výzvy i příležitosti

Na mezinárodní konferenci FutureEdu 2024 vystoupí Lucy Crehan, konzultantka a autorka knihy Chytrozemě. Letošní ročník je zaměřen na téma leadershipu. V čem spatřuje důležitost pedagogického leadershipu v době, kdy dochází vlivem technologií ke stírání hranic mezi formálním a neformálním vzděláváním?

Práce ředitele? Nikdy nekončící cesta

Novodobí hrdinové

Klíčová je jasná vize