15. 1. 2025
Vliv digitálních technologií poroste
Roman Petrenko
Konference pro wellbeing ve škole s podtitulem „Jak na učení a život v digitální éře" se uskuteční 4. února 2025 v kampusu Masarykovy univerzity. Zeptali jsme se vystupujících řečníků na to, jak by měla škola digitální wellbeing podporovat?

Roman Petrenko, foto: archiv autorů
„Jako společnost si školy konstituujeme (a financujeme) proto, aby připravovaly děti na dospělý život, maximalizovaly možnosti jejich seberealizace, zdravého a produktivního života a pozitivního uplatnění ve společnosti. Digitální technologie jsou nedílnou součástí dnešního světa a jejich vliv v blízké budoucnosti dále poroste (implementace AI). Každá škola proto musí vést žáky k vytváření kompetencí a postojů k digitálním technologiím, rozvíjet jejich schopnost technologiím rozumět do hloubky (od programování po mediální gramotnost), umět je využívat pro svůj prospěch a chránit se před riziky, které přinášejí.“