Heterogenní třída

Každé dítě je jiné, ale každé potřebuje zažít úspěch. Vytěžit potenciál každého žáka je pro učitele velkou výzvou a dvojnásob to platí ve třídách, kde vedle sebe sedí děti se speciálními vzdělávacími potřebami, cizinci, nadaní i „běžné“ děti.

PODCAST. Učitelkou jsem být nechtěla. Pak jsem zjistila, že je to nejlepší práce na světě

Zdeňka Chocholoušková, garantka podpory nadání z NPI ČR, a Tereza Martínková, ředitelka pražské ZŠ nám. Curieových z Prahy 1, se sešly v podcastu nad společným tématem podpory nadaných dětí.

Poradíme, jak vyučovat v heterogenní třídě

Natáčeli jsme pro vás příklady inspirativní pedagogické práce s pestrou třídou ve školách po celém Česku. Vznikly rozhovory s řediteli, učiteli, asistenty i žáky. Pořádali jsme webináře pro detailnější předání know-how. A to všechno proto, abychom ukázali, že výuka nastavená podle zásad heterogenity vede k tomu, že žáci pracují mnohem samostatněji a radostněji než dříve.

Tandemová výuka. S kolegyní se výborně vykrýváme

Na základní škole v severočeském Dubí působí Adéla Hufová třináctým rokem. Je propagátorkou badatelské výuky a také užší spolupráce mezi učiteli. A to nejen v rámci jedné školy, ale i celého regionu.