Heterogenní třída

Každé dítě je jiné, ale každé potřebuje zažít úspěch. Vytěžit potenciál každého žáka je pro učitele velkou výzvou a dvojnásob to platí ve třídách, kde vedle sebe sedí děti se speciálními vzdělávacími potřebami, cizinci, nadaní i „běžné“ děti.

Jak ve škole zajistit úspěch pro každého žáka?

Pozitivní očekávání vedou k pozitivním výsledkům

Ve škole jde o budování zdravých vztahů a hodnot

Důležité je sdílení dobré praxe i obav

Halka Smolová Závorová je hlavní garantkou podpory pedagogů pracujících s dětmi/žáky cizinci v NPI ČR. Téma se dostalo do popředí zájmu v souvislosti s uprchlickou vlnou z Ukrajiny, NPI ČR se mu však systematicky věnuje už od roku 2014.

Každý žák by se měl ve škole cítit vítán

PODCAST. Učitelkou jsem být nechtěla. Pak jsem zjistila, že je to nejlepší práce na světě

Zdeňka Chocholoušková, garantka podpory nadání z NPI ČR, a Tereza Martínková, ředitelka pražské ZŠ nám. Curieových z Prahy 1, se sešly v podcastu nad společným tématem podpory nadaných dětí.

Poradíme, jak vyučovat v heterogenní třídě

Natáčeli jsme pro vás příklady inspirativní pedagogické práce s pestrou třídou ve školách po celém Česku. Vznikly rozhovory s řediteli, učiteli, asistenty i žáky. Pořádali jsme webináře pro detailnější předání know-how. A to všechno proto, abychom ukázali, že výuka nastavená podle zásad heterogenity vede k tomu, že žáci pracují mnohem samostatněji a radostněji než dříve.

Tandemová výuka. S kolegyní se výborně vykrýváme

Na základní škole v severočeském Dubí působí Adéla Hufová třináctým rokem. Je propagátorkou badatelské výuky a také užší spolupráce mezi učiteli. A to nejen v rámci jedné školy, ale i celého regionu.