Digitalizace vzdělávání

Pomáháme učitelům s AI

Nebojte se začít umělou inteligenci ve škole používat, radí Ivana Böhmová, koordinátorka pro oblast AI ve vzdělávání v NPI ČR.

Digitální kompetence. Dnes bych zapojila i tělocvikáře...

Irena Fričová pomáhá školám se zaváděním nové informatiky a digitálních kompetencí. Jak sama před dvaceti lety začínala?

Mezioborová výuka. S filmovou výchovou začínám ve čtvrté třídě

Filmová výchova jako skvělé propojení světa umění a digitálních technologií. Zuzana Havelková si na své škole prosadila samostatný předmět, který překvapivě vyučuje už na prvním stupni.

Kybersvět není spouštěč, ale zesilovač. Naučme děti užívat technologie k jejich prospěchu a zdraví

Technologie samy o sobě nejsou dobré nebo špatné, záleží na tom, jak a k čemu je využíváme. Většina toho, co se děje online, je jen zrcadlem toho, co se děje offline. V kyberprevenci je klíčová vzájemná důvěra dětí a rodičů, ale i učitel může sehrát významnou roli. Pouhými zákazy děti spíše vystavujeme větší zranitelnosti. 

Opíráme se o zkušené učitele

„Dobří učitelé sledují, v jakém digitálním světě jejich žáci vyrůstají,“ říká vedoucí oddělení digitalizace ve vzdělávání NPI ČR Ondřej Neumajer. Jaké výzvy čekají učitele i žáky díky dechberoucímu rozvoji digitálních technologií?