ZÁZNAM DEBATY. Kurikulum pro 21. století
Ve školním roce 2025/2026 mohou základní školy dobrovolně zavádět kompetenčně pojaté kurikulum. České školství tak čeká největší změna od roku 2005, kdy byly zrušeny osnovy a zavedeny rámcové vzdělávací programy. Právě ty nyní prochází revizí směrem ke kompetenčně pojatému kurikulu. To si klade za cíl rozvíjet u žáků a žákyň kompetence - tedy vědomosti, dovednosti a návyky v osmi klíčových oblastech (kompetence k učení, kompetence k podnikavosti a pracovní, kompetence k řešení problémů, kompetence kulturní, kompetence digitální, kompetence komunikační, kompetence personální a sociální, kompetence občanská a udržitelnosti). Jak velká to bude systémová změna? Připraví kompetenčně pojaté kurikulum žáky na život v 21. století? A zvládnou nové RVP ZV učitelé a ředitelé úspěšně implementovat na školách?
Na tyto i mnohé další otázky se zaměřili hosté debaty - Matěj Bulant, ředitel odboru Kurikulum odborného vzdělávání, kariérového poradenství a dalšího vzdělávání v NPI ČR a Jiří Nantl, náměstek ministra školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Debatu moderovala Markéta Beková, šéfredaktorka magazínu EduReuve.