EduRevue

Magazín moderního vzdělávání

Téma „Zapojme všechny“
2024/1

Podívat se na články 

Předešlá vydání ke stažení:

Speciál Měníme osnovy (2023)

EduRevue

Magazín moderního vzdělavání

MEZI NÁMI


Vedle řádu musí být i neřád, aby se věci doplňovaly

Vedle řádu musí být i neřád, aby se věci doplňovaly

Škola založená na pravidlech a důvěře. Škola, kde si všímáme jeden druhého. Škola, která patří dětem. To je dílo Marie Čápové, která už deset let řediteluje na ZŠ Neštěmická v Ústí nad Labem.

Digitální kompetence. Dnes bych zapojila i tělocvikáře...

Digitální kompetence. Dnes bych zapojila i tělocvikáře...

Irena Fričová pomáhá školám se zaváděním nové informatiky a digitálních kompetencí. Jak sama před dvaceti lety začínala?

Wellbeing? Když se ráno všichni do školy těší

Wellbeing? Když se ráno všichni do školy těší

Eliška Pácaltová je průvodkyní základních a mateřských škol v rámci projektu Eduzměna Kutnohorsko. Jakou podporu nejvíce vítají učitelé, ředitelé a zřizovatelé škol? Co podle jejích přímých zkušeností z terénu všichni aktéři potřebují, aby se školy mohly rozvíjet?

MY JSME NPI


Důležité je sdílení dobré praxe i obav

Důležité je sdílení dobré praxe i obav

Halka Smolová Závorová je hlavní garantkou podpory pedagogů pracujících s dětmi/žáky cizinci v NPI ČR. Téma se dostalo do popředí zájmu v souvislosti s uprchlickou vlnou z Ukrajiny, NPI ČR se mu však systematicky věnuje už od roku 2014.

ZÁZNAM DEBATY. Výzvy ve vzdělávání pro 21. století

ZÁZNAM DEBATY. Výzvy ve vzdělávání pro 21. století

V ostravském PANTu proběhla první ze série debat věnovaných výzvám ve vzdělávání, revizi rámcových vzdělávacích programů (RVP) i aktuálním trendům moderního vzdělávání. Pozvání do debaty přijal Matěj Bulant, který je garantem revizí RVP, a Bob Kartous, propagátor modernizace českého vzdělávacího systému.

Strach z umělé inteligence? Potkávám spíš nadšené učitele, říká IT expert Maněna

Strach z umělé inteligence? Potkávám spíš nadšené učitele, říká IT expert Maněna

Umělé inteligence (AI) není potřeba se bát, ale měli bychom se mít na pozoru, k čemu ji kdo používá. Stejně jako dynamit totiž může mít pozitivní i negativní vliv, říká IT expert a středoškolský pedagog Václav Maněna. V rozhovoru pro Národní pedagogický institut ČR popisuje, jak k nové technologii přistupují učitelé, nebo jak by se měla proměnit výuka v digitální době. A zabrousí i do témat digitálních závislostí nebo svého podcastu KYBcast, který vede s kolegou Pavlem Matějíčkem.

INSPIRACE


ZAPOJME VŠECHNY. Tipy ze všech stran

ZAPOJME VŠECHNY. Tipy ze všech stran

Svět českého vzdělávání je povzbudivě činorodý, živý a kreativní. Existuje celá řada projektů a aktivit, které pomáhají na lokální i celostátní úrovni. Oslovili jsme odborníky a kolegy, kteří se spolu s námi podílejí na kampani Měníme osnovy, aby nám dali tipy na projekty, které přispívají k tomu, aby každý žák mohl ve škole zažít úspěch.

Future ON! Návod na vaši budoucnost v digitální džungli

Future ON! Návod na vaši budoucnost v digitální džungli

Lidstvo si během pouhého čtvrtstoletí přivodilo něco epochálně jedinečného – z člověka žijícího ve fyzické realitě se najednou stal sběrač a lovec digitální džungle. Džungle, ve které funkci šelem zastupují místo vrcholových predátorů živočišné říše algoritmy. A do tohoto světa se rodí další a další generace lidí tak trochu jiného druhu. V knize Future ON! najdete návod na budoucnost v proměnlivé realitě.

MĚNÍME OSNOVY. Tipy ze všech stran

MĚNÍME OSNOVY. Tipy ze všech stran

Svět českého vzdělávání je povzbudivě činorodý, živý a kreativní. Existuje celá řada projektů a aktivit, které pomáhají na lokální i celostátní úrovni. Skutečná změna musí přijít kombinací systémových změn a činorodé energie odspoda, dobře pojmenovaných výzev každodennosti a jejich kreativním řešením. Oslovili jsme odborníky a kolegy, kteří se spolu s námi podílejí na kampani Měníme osnovy, aby nám dali tipy na jedinečné vzdělávací projekty, bez jejichž nasazení a přispění se české vzdělávání neobejde.